Olikheter är bra.

Sitter och slötittar på Sydafrika-Mexico. Inte jätteupphetsande om ni vill ha min åsikt. Någon halvchans annars rätt tråkig match. Går inte igång på lagen heller. Däremot vill jag ta upp ämnet vuvuzela(?). Vad är problemet egentligen? Många klagar på detta fenomen, jag jublar. Jag älskar läktarkultur, supporterskap. Jag har en passion för olikheter, olika kulturer. Åker man till afrika, då gäller deras levnadssätt, deras kultur. Åker man till Europa, då gäller våran. Inte fan har man hört afrikanerna klaga på att vi sjunger va? Ska vi förbjuda dansande, halvklädda, sasmbainspirerade kvinnor under VM om fyra år för att männen hellre tittar på dessa än på själva matchen? Kliv ut ur bubblan för fan. Se världen, acceptera att den ser olika ut. Vad är er åsikt? Läs om det på http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/vm2010/article7288286.ab om ni inte är insatta.

Är inte TV4s sändningar sämre än SVTs? Hasse Backe är dock kanske skönast av alla, någonsin.

Från det ena till det andra: KISS på stadion imorgon. Hade gärna sett dem. Växte upp med deras musik, älskar verkligen deras sätt, deras stil. De tar ingen skit, gör som de vill. Bra musik också. Var på KISS 1997, 8 år gammal. Rädd som en hare höll jag pappa i handen. Men jag gick därifrån med ett leende på läpparna. Jag hade fått mina idoler. Ace Frahely var min gud, vid sidan om Peter Forsberg(amen). Ska dock göra något imorgon kväll som jag anser är mycket, mycket, mycket viktigare än något simpelt hårdrocksband.

Fystest på Bosön kl 11.00 imorgon. Får se om man gjort skäl för lönen, det tror jag. Har sett riktigt bra ut under fysen. Är postivt överraskad av lagets kämpaglöd. Måste varit en chock för vissa att gå från noll fyspass till 4 i veckan. Men ni kämpar, jag älskar det. Tror jag kommer få ihop det här. Hoppas. Jag litar på min yrkesskicklighet:)

Helvete vilket drag det vart nu, Sydafrika gör 1-0 genom spelaren med VMs skönaste namn, Chabalalala. Klockrent upp i bortre krysset. Riktigt snyggt, jag gillar snygga mål. Skulle vara kul om Sydafrika går långt, bra för festen!

Allt för nu fellows. Återkommer lite senare med tankar kring åsiktsfrihet. Min nya sysselsättning är att diskutera, anser mig själv ganska vältalig så jag vinner oftast;) Älskar att diskutera, och skriva. Nu fortsätter jag med bokskrivandet och tittar på fotboll. Just det, var ute och shoppade idag. Ett par Sahlins Chinos(internskämt, sorry) och en riktigt fräsch stickad. Skatteåterbäring, love it:D

Dagens bloggtips: nagild.blogspot.com . Riktigt bra skriven, snygg design(till skillnad från den här) och riktigt fräscha bilder. Plus en härlig kille som författare.

"Jag håller inte med om dina åsikter, men jag skulle dö för din rätt att uttrycka dem." Vem var det som sa det? Rätt svar först vinner en flaska Rosé. Promise.

Har du en talang, se till att ta tillvara på den, kasta inte bort den. Livet är för kort för att slösa bort vänner. Jag har en talang, jag ser till att ta tillvara på den, jag kommer utveckla den, jobba hårt för att underhålla den. Det är det bästa jag vet, jag älskar den. Jag ska bli bäst.

För en rättvisare värld,

Jimmy.










Kommentarer
Postat av: Joakim Noreskog

Det var Voltaire som sa det.

Mvh Joakim Noreskog

2010-06-11 @ 18:30:01
Postat av: Anonym

Senast du hade en tävling vann ngn en snusdosa men den blev aldrig utbetalad. Röd flagg på denna tävling.

2010-06-11 @ 18:54:57
Postat av: Malin

oj vad du skriver, jimmy!

det är bra. keep it up.

hojta till om du vill få designhjälp. Jag älskar att fixa med sånt haha, nästan mer än att skriva på själva bloggen ;)

2010-06-14 @ 13:17:46
URL: http://shanghaiginger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0