Minnen och kvällen.

Slagit ihjäl några timmar. Funderat, kommit underfund. Tänkt på minnen. Är det inte ofta man tänker sig tillbaka? Man tänker på tiden som var då och hur bra man hade det? Alla fester, alla kompisar, skolan och livet som en lätt sak. Då uppskattade man det inte, men nu när man blir äldre och det ställs helt andra krav, då vill man tillbaka.

Fan vad jag saknar skolan ibland, allt vi gjorde och allt vi upplevde. Hur lätt livet var. Det enda man oroade sig för var något prov eller någon läxa. Vi festade, hade kul. Gled runt och mådde bra tillsammans. Man hade alltid någon att prata med, alltid något att göra. Men vad gjorde man? Jo man klagade på att det var så jävla jobbigt i skolan, men nu vet jag bättre. Ibland minns jag tillbaka till den tiden. Tänker på allt vi gjorde, på hur kul vi hade. Men jag minns också det tråkiga, det tråkiga framförallt på slutet. Hade det blivit annorlunda om jag inte tabbat mig så? Lär man ju aldrig få svar på, men en sak vet jag. Jag glömmer aldrig den tiden och jag lärde mig så sjukt mycket mer än bara ekvationer och ordformer. Tack till er, ni vet vilka ni är om ni läser det här, jag älskar er för livet!

Man ska minnas och må bra, man ska leva med minnen, bra sådana, men man ska framförallt leva nu! Lev i nuet är ett tips. Till er som går i skolan; ta tillvara på tiden! Sprid er glädje och kärlek till varandra. Visa respekt och ha fruktansvärt kul. För ni kommer att upptäcka att det blir jobbigare i livet än nästa prov eller läxa eller en jobbig lärare. Lär er för livet och lär er av varandra.

***

Kvällen spenderas på följande sätt: Träning med juvelerna, äta, ringa min älskade Louise, arga snickaren, Xbox med täljegrabbarna och Stanley Cup. För det är väl det inatt? Haha.

Kanske återkommer något ikväll om jag känner för det, annars får ni 10(?) som läser detta hålla tillgodo.

***

Shit vad den här bloggen ser tråkig ut, jag behöver hjälp!

Det sitter i huvet grabbar, det vet ni väl? Det sitter i huvet tjejer. Vill man så kan man, det handlar bara om inställning! Minnen folk, det sitter i huvet. Se en bild, måla upp den i huvet. Sträva dit, jag lovar att målet och vägen är mödan värd. Det sitter i huvet folk, det handlar om inställning. Minnen kommer om man vågar. Minnen är bra. Se bilden, gör det som krävs, minns.

Ångestens bästa vän,
Jimmy






Kommentarer
Postat av: Charlie ladd

Grym blogg.. Kommer fortsätta följa den framöver! Ett tips, använd minst en bild per inlägg. Gör bloggen roligare att titta på, då menar jag inte en bara googlade bilder utan även bilder du tagit själv!



Keep up the good work!

2010-06-09 @ 17:02:41
Postat av: Kia

Stolt mamma här... du har verkligen fått vår talang att skriva :-)



För det kan jag tala om att du kan fixa din design genom att logga in på blogg.se och sedan klicka på Desig-fliken :-)



Att skriva är en bra terapi som jag försökt lära er, jag kanske lyckats med något.. hehe.

Kram så ses vi snart.. /Mamma

2010-06-09 @ 20:42:46
Postat av: Kia

Sorry-- nu hittade jag inte Design-fliken. tar tillbaka det å letar vidare :-)

2010-06-09 @ 21:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0