Midsommar.

Vad anser ni? Jag tycker det är smått överskattat. Lite som nyår. Allt ska vara så perfekt, ordnat. Har alltid ansett det som amatörernas afton. En afton för att bli full. Vet någon ens varför vi firar midsommar? Den som vet, jag står upp med hatten i handen.

Varför inte ta det för vad det är? En fest liksom. Var inte så förbannat trångsynta. Gör midsommar till en fet fest, en fest med vänner och bekanta, nära och kära. Ni behöver inte ha så höga krav. Imorgon är det midsommar. Jag ska till Möja med mina vänner. Det kommer bli galet kul. Sådär kul som jag alltid har med dom. Min bästa vän är med, min vapendragare för alltid. Det kan aldrig bli fel. Fler som ska till möja? Hör av er! Så kör vi.

Ställningen i tävlingen:

Petrus 13p
Pappa 12p
Ingrid 12p
Jimmy 11p
Ellinor 11p
Jesper 9p
Johan 6p
Adrian 5p
Linus H 5p
Louise 3p

Nu börjar det dra ihop sig. Jag har en skräll på gång idag. En chansning. Måste våga för att vinna, inte sant?
Gårdagen bjöd på en skräll, Austrailien. Ingen såg den komma. Idag säger jag bara, 3-2. Listar ni ut den?

Nu ska jag ila iväg till min psykolog. Ska bli skönt att prata lite. Efter dessa veckor, underbart produktiva veckor. Veckor där jag fått ordning på livet igen. Veckor där jag insett att det är viktigt att leva idag. Inte igår eller imorgon. Nu är nu, kommer alltid att vara.

Tat lugnt, återkommer.

"Gör mig lycklig nu, gör mig lycklig igen" Bra mening. När det är tungt ska du tänka så. Lycklig igen, varför skulle jag inte kunna bli det? När det var som tycngst såg jag ingen väg ut, men jag fann en. Den stavas självinsikt. Jag trodde aldrig jag skulle få uppleva dagen med ett leende igen. Men nu står vi här, med ett leende på läppana. Le min vän, le. För livet, världen vi lever i.

Hobbypsykologen,
Jimmy




Kommentarer
Postat av: Louise

Glömde visst en match :P

Slovakien-Italien 2

2010-06-24 @ 12:58:11
URL: http://luslouise.blogg.se/
Postat av: Petrus

Slovakien - Italien 2

Paraguay - Nya Zeeland 1

Danmark - Japan X

Kamarun - Holland 2

2010-06-24 @ 13:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0