Kvällen.

Nyss hemkommen från träning. Ont i huvudet, trött, träningsverk. Glad, förbannat glad. Allt går liksom bra nu. Vet att jag tjatar, men jag älskar att säga det. För några månader sen, till och med veckor, hade jag inte orkat en promille av det jag nu orkar. Att jag dessutom nästan alltid är glad, kan festa med kompisarna igen, vara med desamma. Orkar skriva igen, tagit tag i allt runtomkring. Älskar det. Hockeyn går hur bra som helst. Tror aldrig jag känt mig så tillfredställd inom det området som nu. I alla fall inte så här tidigt på säsongen. Förra året är svårt att toppa, men lyckas vi iår kan det bli mitt bästa år som tränare. Utan tvekan.

Portugal, vilken urladdning. Lite kul att se fast att min lången sprack. Nu ska väl sägas att Nordkorea var mindre bra men ändå starkt att göra 7 mål. Chile vinner, något överraskande enligt mig. Tyckte Schweiz såg starka ut mot Spanien. Nu kan det ändå bli så att Chile missar slutspel, sjukt egentligen, på 6 poäng. Johan tar sin första poäng, stort!

Tar ni hand om er? Tänker ni på att bromsa i tid? Hoppas det. Jag önskar alla (nästan, inte kriminella och de som skadar) mina medmänniskor ett gott och innehållsrikt liv. Den enda som kan påverka det är du. Har du gjort fel förut? Shit happens, det enda du kan påverka är nuet och framtiden. Imorgon, inte igår. Lär av igår, påverka imorgon, lev i nuet.

Lyssna inte för mycket på de som är negativa. Negativa personer gör att du går bakåt. De som ger dig konstruktiv kritik, och lägger fram det på rätt sätt. Lyssna på dem. Inte på de negativa.  Det positiva är bara att suga in. Väx. Känn glädjen inom dig, livsglädjen.

Jävla huvudvärk, vägrar att ge sig. Nu är jag grinig också, eftersom personer tydligen inte ser allt det man gör. Bara det man inte gör. Men man ska verkligen inte lyssna på dessa, eller hur?

Nu återgår jag till Spanien-Honduras, och mina tankar. Dåligt med bilder på slutet, men jag har inte haft något speciellt att fota. Hörs vid god natt.

Det fanns en tid, en tid då vi var kungar. Kungar av allt. Inget var svårt, inget var jobbigt. Vi var kungarna, alla ville vara som oss. Det kom en tid, en tid då kungen flyttade ut. En jobbig tid, en tid som var svår. Men har man aldrig varit på botten, kommer man aldrig att uppskatta att vara på toppen.

Er Birro när han håller på Italien,
Jimmy


Kommentarer
Postat av: Mamma

Att personer gnäller för det dom inte ser får man lära sig. Vissa är bara så... ett jäkla gnäll på det som syns man inte gör.. men inget gott ord om det som syns. Welcome to the real life :-)



Men huvudsaken man vet med sig själv vad man gör och mår bra av det, jag har gjort det också. Gnällt över saker vissa inte gör men jag gjorde nåt åt det. Jag sökte nytt jobb coh jag fick det! Så det här året börjar min resa till något bättre ler



Kram Mamma

2010-06-21 @ 21:38:58
Postat av: Ellinor

GRATTIS MAMMA! :D

2010-06-21 @ 22:46:32
Postat av: Ola

Olas tipsrad:

Mexiko-Uruguay X

Frankrike-Sydafrika X

Nigeria-Sydkorea 1

Grekland-Argentina 2

2010-06-21 @ 23:30:20
Postat av: Ingrid

Det gick bra idag, få se om det går lika bra imorgon.

Här kommmer mitt tips inför 22/6

Mexiko-Uruguay 1

Frankrike-Sydafrika 1

Nigeria-Sydkorea 2

Grekland-Argentina 2

2010-06-21 @ 23:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0