Jag är inte riktigt klok.

Haha jag som inte skulle blogga mer idag. Nu får jag väl skärpa mig. Sitter och skriver på en dikt, om en person. Faktiskt första gången någonsin som jag ändrar på en dikt jag skrivit. Annars skriver jag bara rakt upp och ner, från hjärtat. Orden bara kommer liksom. Varför just den här dikten är svår är för att den är så speciell. Har aldrig skrivet en dikt om dig förut. Men jag vill verkligen göra det, en sista hälsning, från mig till dig. på mitt sätt. Tänkte skicka den till er som vill ha den är den när den klar. Tänker däremot inte publicera den här. Allt kan inte stå här, måste ju faktiskt ha lite privatliv kvar.

Vissa tycker bloggen är lite deppig. Kanske, kanske inte. Men jag är en djup person, en tänkare. Så take it or leave it. Svengelska, love it. Jag skriver för mig och för er som är intresserade av mig och mina texter, kan inte säga det nog många gånger.

Tänkte ställa en fråga om ni är intresserade och svara, kan vara kul att höra lite från er som läser här. Vad är era tankar om ledarskap och vikten av en gemensam värdegrund? Vad är ledarskap för er? Är det skillnad på en ledare och en chef? Ett lag och ett företag?

Fundera på det och lämna gärna en kommentar så återkommer jag om min syn i ämnet. Imrgon ska det byggas kaninbur, jag är lite som Anders Öfvergård (arga snickaren). Haha skönaste killen just nu! Dagens bloggtips blir Wikegårds blogg på nyheter 24. Han är fantastisk. Lika engerad i hockeyn och dess utveckling som jag är. Ser hockey på nästan samma sätt som honom, en förebild. Synd bara att vissa inte lyssnar på en 20 åring. Vissa är så förbannat jävla stolta i den här branchen så man blir mörkrädd.

Ingen dikt nu... Trodde ni på den eller?

Fotboll, å du fotboll. Skänk oss glädje, ena oss. Fotboll, du fotboll. Ge oss minnen, ge oss tröst. Fotboll, kära fotboll. Du enar människor, krossar gränser, skapar glädje bland oss och ger oss minnen för livet.  

Mitt liv är som en dikt, så självklar när man har facit,
Jimmy



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0