Insomnia.

Just nu går det rätt bra känns det som. Hockeyn funkar kanon, skrivandet går framåt, pengar rullade in idag, VM en månad framöver, NHL går bättre än någonsin, jag älskar dig Louise osv. Har inte alls lika mycket ångest som för några veckor sedan. Mycket tack vare den här bloggen, trot eller ej!

Ändå kan jag inte sova just idag. Grubblar fram och tillbaka. Varför kan jag inte sova, varför kryper ångesten in just nu. Då kommer du in i mitt huvud, du kära vän. Tänker på dig nu, på alla minnen. Försöker minnas. Ler emmelanåt. Gråter stundtals. Show most go on säger alla. Absolut, men inte just nu, inte närmaste minutrarna. Nu ska jag ligga och minnas dig Sebbe. Imorgon tänder jag ett ljus för dig, skänker en tanke till alla drabbade och minns dig för den du var. Kungen Sebbe, du var fan kungen.

"Det var en ynnest pålle. En ynnest att få ha dig som vän. Att få gå i samma klass, att få festa, att få spela hockey, att få skratta, med dig. Så ledsen att jag aldrig får säga det till dig. För mig står du fortfarande utanför min dörr för ett år sedan, och ringde mig 4 på morgonen. Du var ju alltid snäll, gjorde aldri...g någon illa. Orättvist? Det finns inget i hela världen som varit mer orättvist. Vi ses en dag, tills dess får du vila i frid. Jag vet att du är kung där uppe, det kommer du alltid vara här nere♥"

***

Mitt tips gick åt helvete, hoppas ni inte förlorade allt för mycket pengar. Annars kan jag tycka att 0-0 var rättvist, ni?

Nu måste jag fan sova. Har ju ett fystest att ta tag i imorgon. Lite fotboll sen bär det av ut till Lindholmen. Kul på ett sätt, mycket sorgligt på ett annat:/

Vill ni skratta och har några timmar över mellan matcherna så ladda ner/hyr godkänd kvalitetsunderhållning med Henrik Dorsin. Världsklass.

Ingen dikt är den andra lik, ingen text är den andra lik. Ingen person är den andra lik, ingens tankar är den andras lik. Jag är en person som tänker, skriver dikter och textar. Du är en person som tänker, skriver dikter och textar. Är vi lika då?

Er vän, jag saknar er,

Jimmy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0