Hektisk dag, minst sagt.

Vaknade runt 12 idag. Med magont, som vanligt haha;) Började med att ta tag i skolproblematiken. Ringde till Umeå universitet och fick prata med en extremt trevlig och vältalig kvinna. Hon hjälpte mig på bästa möjliga sätt och jag kommer att få plugga det jag vill!:D

Sen fick jag ett riktigt ryck. Jag vill ha ett jobb. Har inte känt det så starkt förens idag. var nöjd med att bara ha hockeyn förut. Så jag har suttit i x antal timmar och ringt runt till alla omäjliga och möjliga butiker såsom GAME, Stadium osv. Fick lite halvnapp på några ställen så nu ska det skrivas CV för att sedan åka och lämnas. Så går det när man vågar, hade aldrig vågat för ett halvår sedan. Gäller bara att ta en sak i taget så man inte trillar dit igen! Det kan ni också tänka på.¨Det är såklart lättare sagt än gjort, det vet jag också. Lätt och säga till andra, svårt att göra själv. Gör det hellre långsamt och rätt än fort och fel.

Min pappa har verkligen fått mig att inse vissa saker här i livet. Och med en blandning av mina egna åsikter och värderingar har jag skapat en blandning som kallas Jimmys liv. Två som jag också vill tacka som jag glömt är mina gamla hockeytränare, Hans och Anders. Ni gjorde mig till den tränare jag är idag, tack för det. Utan er hade jag garanterat inte varit där jag är nu. Även en viss ordförande i Ormsta har ställt upp mycket:)

Har lagt bokskrivandet åt sidan ett tag, måste ta tag i de här sakerna först. Under sommaren ska det dock bli ett jävla skrivande, när VM är över. Ligger btw och halvkollar på Nya Zeeland mot Slovakien. Slovakien klart bättre enligt mig. Nya Zeeland, de är väl mest förvirrade över att bollen är rund och inte oval.

Hockeytränare, ett skönt jobb någonstans, plugga ledarskap, vara med dig, ha vänner som ställer upp, ha en familj som bryr sig, få kärlek, ha kul. Det är det jag vill mest av allt nu, för att kunna nå min dröm. Jag är på god väg folk:)

Nu ska det skrivas ett litet CV. En förbättrad version. Sist jag skrev ett CV var jag inte alls lika bra på att skriva som jag är nu.

Ingen som är sugen på min tävling?

Rosé flaskan väntar på dig Nore!

Allt för nu, återkommer förmodligen senare. Ska försöka se på Elfenbenskusten-Portugal. Svennis är grym, lägg ett spel på Elefanterna!

Ligg inte och vänta på att det kommer till dig vänner, ni måste ta er till det.

Det är något jag lärt mig senaste tiden,
Jimmy


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hehe, bra där att du skriver om CV..med egna ord :-)

Starkt jobbat med att ta tag i sakerna på en gång när det känns bra, den lilla genen har jag nog förhoppningsvis bidragit med ler



Någon tävling hänger jag inte med i, men en flaska rosé när allt landat i sommar kan alltid finnas ändå.. Och avslutningsvis måste jag säga du har en väldigt förstående älskling, ta hand om varandra. Kram mamma

2010-06-15 @ 23:26:12
Postat av: Jimmy

Klart vi ska dricka rosé haha :D Det har du verkligen mamma, det vet du. Älskar dig.

2010-06-16 @ 02:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0