Good Bye, Pizzaboys.

Italien är utslaget ur VM. Hur mycket jag än försöker så kan jag inte låta bli att dra på smilbanden. Sa det redan innan VM, står här i bloggen. Italien är ett gäng mätta gubbar, utan motivation. Dåliga spelare osv. Motivation slår klass. Speciellt om "klassen" är trött. Ett vilt kämpande Slovakien malde ner Gli Azzurri. Som anglofil så är italiensk fotboll inte någon favorit. Tycker rentav det är jättetråkigt att se på. Gillar Italien som land men verkligen inte som fotbollsnation. Däremot kan jag vara imponerad, rentav mycket imponerad ibland. Av deras organisation och formation. Jag klandrar verkligen inte er som gillar italiensk fotboll. Har inget förakt mot er. Jag föredrar bara lera ocg regn framför sand och solsken;)

Birro säger det underbart på fyran nu. Jag håller med, ingen ska behöva försvara att man håller på ett visst landslag eller klubblag. Alla har sin rätt. Alltså har jag också min rätt att inte tycka om italiensk fotboll? Har också min rätt att utrycka det på ett sofistikerat sätt?

Ikväll ser vi på Danmark. Mot ett bättre Japan än man tror. Vi får se, kan bli en härlig match. Danmark måste vinna= offensiv!

Tennismatchen är nu slut. Den slutade 70-68 till Isner. Efter 11 timmars spel. Ett svårslaget rekord. Söderling enkelt vidare till tredje. Hoppas, hoppas att han kan komma upp i Franska Öpnna standard. Då kan vi i alla fall få se honom i kvartsfinal. Stackars Isner. Dubbel imorgon.

Paraguay och Slovakien till åttondel. Vem hade den på lappen?

Möja imorgon, hoppas på en dunderdag. Blir det hälften så kul som i lördags är jag mer än nöjd.


Visst går tiden fort. För fort ibland?


Den dagen jag känner att jag gjort den perfekta matchen, kan inte göra något bättre. Det är den dagen jag slutar som tränare.

Anglofilen,
Jimmy


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0