God natt.

Nu ska det sovas vänner. Tuff vecka lider mot sitt slut. Riktigt bra vecka, supervecka. Bra helg, superhelg. Om nästa vecka blir hälften så produktiv är jag mer än nöjd. Imorgon ska jag styra upp diverse saker, kolla lite jobb, träning och sen fotboll med Björk.

Tar en liten sovmorgon imorgon sen rivstartar jag veckan. Lika bra. Man kan inte vila sig i form tyvärr. Bara ta nya tag. Kämpa. Ta i.

Måste bara tacka livet. Förra veckan. Tack för att du fick mig att inse, inse vad jag måste göra för att må bra. Vill ni också inse? Inga problem, så länge ni sätter er själva i första rummet, uppskattar dig själv, är positiv och sprider energi kommer du bli lycklig. Du kommer att få energi, känna dig pigg. Lyssna på dig själv, på din kropp. Ingen känner dig så bra som du, tänk på det. Ta hjälp av andra, hämta in ny fräsch energi. Hämta inspiration. Då blir ditt liv mycket, mycket trevligt.

Just nu trivs jag, livet ler mot mig. Jag känner mig starkare än någonsin, skönare än någonsin, gladare. Mer på tårna, mer aktiv. Öppen, social. Som en bra fylla fast utan alkohol. Ni vet, sådär skön som man kan känna sig ibland. Så känner jag mig hela tiden just nu. Älskar det.

Har verkligen tagit tag i mig själv, ryckt upp mig. Strukturerat upp min tillvaro så jag får ut max av varje dag. Bara så ni vet. Till er som mår dåligt och inte klarar det själv. Det finns hjälp, närmare än du tror. Varför jag skriver om så här jobbiga saker är dels för mig själv, och dels för att ge andra en möjlighet att kanske bromsa i tid och inte begå samma misstag som jag gjorde.

Mycket fotboll på sista tiden så kände att mina andra läsare ville ha något lite "tyngre" med lite djup. Efterfrågat. Ni som inte gillar det, läs det andra.

Bra bajen! Äntligen. Skönt.

Min långenkarriär är nu slut. Jävla skit. Imorgon blir det ett stryktips. Glöm inte att tippa i min tävling. Ställning kommer imorgon förmiddag as usual. Vill ni inte tippa, skriv något annat trevligt. Alltid kul att läsa vad ni tycker. Hittils enbart postivt, bloggens läsare blir fler. Snart kommer väl smällen, men jag är beredd, står rustad. Stadig.

Tills imorgon, ha en bra natt.

Ibland ställer jag frågor här, ni får gärna svara i kommnetatorsfältet och ge er syn på saken. Allt jag skriver är ju inte rätt.

Kan inte säga det nog många gånger, tack för igår alla! Läs gårdagens och dagens inlägg för en kort sammanfattning.

Vänner, när du slutat tro på dig själv, vem ska då tro på dig? Om du slutat tro, då slutar du leva. Du måste tro kompis, du måste. Utan tro är du död. För att leva måste du tro. Tro på livet, på världen vi lever i. Ett öppet sinne till hela världen, dess olikheter. Utveckla varandra, tro på varandra. Tro vänner, tro. På dig själv först, sen på andra.

Poeten, författaren, hockeytränaren, visionären,
Jimmy





Kommentarer
Postat av: Petrus

Portugal - Nordkorea 2

chile - Schweiz 1

Spanien - Honduras 1

2010-06-21 @ 10:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0