God morgon, Stockholms skärgård.

Säger er favoritbloggare. Er lekmanna poet. Författaren. Hockeytränaren. Mångsysslaren. Visionären.

Hjärnan har verkligen inte vaknat än, den är kall. Inte uppvärmd. Så ha inte för stora förhoppningar på det här inlägget. Det om motivation kommer senare för er med intresse.

Semester, smakar på ordet. Semster, skönt. Koppla av? Sällan. Har mer än någonsn att göra men jag gillar det, konstigt nog. För ett halvår sedan hade jag fått panik av att ha så här många järn i elden. Men nu njuter jag rentav. Vilka förvandlingar man kan gå igenom här i livet? Fantastiskt.

En av mina favoritplatser, kanske rentav min favoritplats, här på jorden är vårat landställe. Det ligger på en liten ö utanför Ljusterö. Älskar att sitta på alltanen, blicka ut över det stilla havet. Se solen dansa på ytan. Blänka sådär fint. Ha en bra bok i ena näven och en kall öl i andra. Sätta på en bra låt i lurarna. Jag är uppriktigt ledsen för er som aldrig får uppleva den känslan. Har ni någongång möjlighet att få göra det, gör det! Det är ren och skär njutning. Livsnjutning. Livskvalité. När det känns extra tungt brukar jag tänka på den där känslan. Nu är jag snart där. Längtar så det gör ont. Vi har även haft några bra fester ute på ön. Lär bli fler. Att ta båten tll macken, snacka lite skit med ägarna är inte heller helt fel.


Visst finns det få platser i världen som är så vackra?

När vi ändå är inne på ämnet måste jag tacka min Farfar. En stor förebild för mig här i livet. Kanske den allra största. Han gjorde detta möjligt, han byggde huset med sina bara händer på 60 talet. Alla kvällar farfar, alla kvällar vi suttit och pratat. När du berättat om svunna tider, historia som jag älskar så mycket. Du är alltid glad, alltid positiv. Finns ingen som du. Ingen enskild person som betytt så mycket. "Det finns inga problem, bara möjligheter", det är farfar! Lösningarnas mästare. Unik människa. Älskar dig! Kämpa.

Längtar nåt fruktansvärt efter att få sitta där på alltanen. Speciellt när det är sådant här väder. Snart är jag där. Kan inte komma på någon annan plats där min skrivlusta är större. Skulle vara på söderstadion då.

Gotland v.29 i all ära. Kul, absolut. Jag uppskattar dock det här mer. Lugnet.

Nu har jag lite saker att handskas med. Lugn, vi hörs sen.

Morgonens låt; Där vi va förenade- Andreas Grega.

"Du är det finaste jag vet, du är det finaste i världen." Stockholms skärgård. Energi, ladda batterier. Livet. LOVET IT.

Semesterfiraren,
Jimmy







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0