Gårdagen plus lite av dagen.

Som utlovat ska jag bjuda på en liten sammanfattning av gårdagen. En av de roligaste dagarna i mitt liv faktiskt. I alla fall de senaste åren. Har inte känt mig så levande, så glad på bra länge. Den senaste veckan har varit magisk, och avslutades på ett mycket, mycket bra sätt.

Jag springer till bussen, shit. Kommer inte hinna. 09.38. Adrian kommer bli gring. Men jag hinner, känner att pulsen är uppe i 200, strax under. Känner att det här kommer aldrig hålla, vad har gett mig in på. Tagit mig vatten över huvudet, big time! Spelarbussen rullar mot Danderyds sjukhus. Royalisten Chrille skulle se nåt bröllop istället för att vara med oss. Lägger inga värderingar i det.

Jag, Adrian och Lampan tar den ytters jobbiga resan ut mot Sundby. Väl där möts vi av ett jävligt taggat gäng. Känner att det här kommer bli bra, riktigt bra. Danne, Klippvik, Jonas, Skuggan, HM, Adrian, Petrus, Lampan, Bäckis och jag skulle försvara våra vita färger. Gör er stolta. Kämpa.

Taggade som få beträder vi planen för vår första match. Vår taktik gick ut på att spela 2-2, och rulla boll. Något vi snabt inser är omöjligt då våra motståndare är överlägsna oss på marken. Men vi envisas med att rulla. Jag i mål får en hel del att göra. Vi håller oss kvar i matchen väldigt länge men oturligt nog gör de 1-0 på en sargstuds. Otagbart. Oförsvarbart. Matchen slutar 1-0 och jag tror mig veta att jag aldrig i hela mitt liv vart tröttare.

Nästa match blir ännu värre. Vi möter ett riktigt tekniskt fint lag som rullar ut oss fullständigt. 0-5 i baken. Själförtroendet i botten. Det börjar gnällas. Blir lite grinigt. Ingen alkohol på plats. Den har Jonas  som är och jobbar. Tredje matchen, 0-4. Nu börjar det bli riktigt jobbigt, men vi försöker hålla humöret uppe, vi får inte glömma varför vi faktiskt är här. Kul, kompisar. Skön grej.

Inför fjärde matchen kommer så då vår räddning. Taxi Delshammar dyker upp i sin BMW cab. Med alkohol! Genast blir stämningen i laget mycket bättre. Jonas, som är en bra spelare, bestämmer sig för att kliva in och spela trots en liten skada. Vi byter taktik, nu ska det köttas. Jag ska kasta långt och sen ska det stångas in bollar. Delshammarseffekten börjar det snackas om.

Och som vi gör det. Helt otroligt. Vi kämpar så Terry B hade varit stolt. Vinst med 2-0. Småbråk. Bra saves. Snygga mål. Kärlek. Vi firar som om vi vunnit VM, typ. Men det var vi värda. Sämst i turneringen spelmässigt men nu hade vi hittat en matchplan vi behärskar. Sista matchen är en rysare. 0-0 står sig länge. Båda lagen har lägen, bra sådana. Bland annat tar jag en boll som kanske till och med är inne. Men så kommer det då, 0-1. Jag tar ett skott utifrån, en retur snett ut. Mål. 

30 sekunder kvar. Kört. Fan, som vi kämpat. Vi ville verkligen avsluta dagen på ett bra sätt. Ett utkast. Ett bra väggspel, Danne får bollen. Tiden står stilla, alla håller andan. Adrian skriker Skjuuuut. Danne laddar... MÅÅÅÅL. En bredsida i bortre. Hela laget exploderar. Adrian är gladast av alla, hoppar runt. Trötta, utpumpade men otroligt stolta och glada över en fantastisk avslutning på dagen tar vi oss hem till Vallentuna igen. Efterfest a´la Lampan står på menyn. 

Snabb dusch, lite blogg. Sen Lampan. Och vilken kväll det blev. Den roligaste på länge, mycket länge. Den innehöll allt. Extremt trevligt sällskap. Vännerna, nya vänner. Skönt folk. Bärs. Vi som var där vet.

Det slutade med att jag och Kärki hamnade på en fest i Ormsta. Där vi tyvär blev utskickade av okänd anledning, trevligt att se er igen grabbar. Tråkigt att Janne S slängde ut oss. Dadde skjutsade oss hem i sin vita volvo. Somnade som en stock, helt slut. 03.30.

Idag har jag nån grönjävlig träningsverk. Helt sjukt. Men fan vad det var värt det. Älskade hela dagen igår grabbar, så bra styrt från minut ett till minut sista. Tack för att ni finns och förgyller mitt liv!  

Som tidigare sagt, kanske inte som vi hoppats resultat och spelmässigt. Men vi ska vara stolta över hur vi genomförde dagen och hur vi spelade de två sista. Vi har lärt oss till nästa år, då jävlar!

Har kört fysen idag. Italien förstörde min lången. Riktigt dåligt. Birro, vad håller ni på med? Hammarby spelar inte bra men sicket mål Hallenius gör. Kolla in det, sjukt snyggt. Äntligen kanske. En seger. Snartkommer Björk och vi ska se Brasarna möta Svennis elefanter. Spännande.

Lite bilder från igår:


Moderatvolvo.


Sundby IF, värd all credd!


Bra tryck.


Slut som artister.

Återigen, ett stort tack till alla som gjorde denna dag och kväll och natt möjlig. Jag är evigt tacksam. Kör vi så kör vi. Det var ett långt inlägg, håll till godo. Ska försöka få upp ett videoklipp när jag fått pli på hur man gör. So long folks.

Roligt är inte alltid bra, men bra är alltid roligt.

Elefantmannen,
Jimmy


Kommentarer
Postat av: Jesper

Kul att du börjar känna dig glad igen Jimmy!



Synd att jag glömde tippa idag, men kan erkänna att det hade knappt blivit någon poäng ändå. :/



Men nu satsar jag för morgondagen då detta händer:

Portugal-Nordkorea 1

Chile-Schweiz 1

Spanien-Honduras 1



första 3-poängaren denna gång kanske?

2010-06-20 @ 22:44:08
Postat av: Ola

X Portugal-Nordkorea

1 Chile-Schweiz

1 Spanien-Honduras

2010-06-21 @ 00:05:58
Postat av: Ingrid

1 Portugal-Nordkorea

2 Chile-Schweiz

1 Spanien-Honduras

2010-06-21 @ 00:10:06
Postat av: Ellinor

Hoho, imorgon blir det en trea på mig.. man ska ju lita på magkänslan!

Portugal-Nordkorea 1

Chile-Schweiz X

Spanien-Honduras 1

2010-06-21 @ 00:11:57
URL: http://ellinoranderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0