Gårdagen och dagen.

Har inte blivit något bloggande på ett tag för har varit rätt busy. Under gårdagen hann jag med att först vara på fystet med laget. Helt sjukt vad de har blivit bättre, på bara två månader. Under dessa två månader jag tränat laget har de flesta förbättrats på allting. Coopertestet var det roligaste att se, många hade förbättrats mellen 1-2 minuter! Helt sjukt, på så kort tid. Vi har i och för sig prioriterat löpningen såhär i början. Stort jävla tack till er som kommer till träningarna och kör för allt vad ni är värda. Vi ska bli ännu bättre, måla upp bilder hur vi vill vara när isen drar igång. Vi ska bli bäst.

Sedan hade jag ett bra samtal med Pappa och Ingrid. Vi pratade om livet, vår framtid och det förflutna. Hur vi ska komma framåt, vad vi ska tänka på. Hur vi ska vara mot varandra. Tror det kan bli jäkligt bra om alla gör som det är sagt. Att trivas i familjen är det viktigaste av allt, ta hand om er.

Fick skjuts ut till lindholmen. Satt och pratade med min goda vän Grudd nån timme innan de andra rullade in. Var nervös när jag åkte dit för jag visste inte hur stämningen skulle bli. Men som det blev. Älskade att vara med er igen, hade nästan glömt hur kul det var. Även fast anledningen till att vi träffades är jävligt sorgligt, förjävligt och helt overkligt så var stämningen riktigt bra. Kändes som en bra hyllning till vår kompis, ett bra krök som han ville ha det.

Drack en och annan öl för mycket, i mitt glädjerus. Har inte druckit på 3 månader så ni kan ju ana hur det slutade? Inte så bra, efter halv 2 gick det rakt utför men jag kan ändå tycka att jag kom undan med det mesta av hedern i behåll. Lite ångest har man väl dock haft ändå idag, men själförvållat såklart. Ett tegelbesök, som jag inte varit på sen eldkvarn brann. Var kul, bra puls igen. Har saknat stället.

Vaknade i stan, bakis som aldrig förr. Har mått så uselt idag. Slötittat på en usel fotbollsmatch i Algeriet-Slovenien. Åkt hem, ätit mat, kollat fotboll och spelat NHL. Har verkligen inte orkat skriva något idag men hoppas jag är i form imorgon igen.

Är det inte ovanligt lite mål i VM? 1-0, 1-1. 0-0. osv. Kanske beror på att det är första rundan och många av lagen är nervösa. Första rundan är ju så oerhört viktig, en torsk så kan man vara körd. Mentalt jobbigt att komma igen efter ett första nederlag. En kort turnering kräver ju fokus och prestation hela hela tiden. Något Robert Green tydligen missat. Vilken satans tavla, har inte sett något värre sen Ante Covic körde tvålen mellan benen;) mot Trelleborg för x antal år sedan.

Maradona är så hetsig att man blir glad av att se honom, vilket engagemang. Lasse lagos raka motsvarighet. Hur tror ni pressonferensen lät? Hur öppnade Lagerbäck den, några förslag?

Nej nu signar jag ut för idag är det tänkt. Återigen ett stort jävla tack till er som förgyllde min kväll igår, många minnen och mycket skratt, jag gillar er vänner. Vänskap vänner, vänskap. Tack till dig min älskade Pappa som körde mig hem, du är ovärdelig. Tack till dig Louise som är så förstående, du är bäst. Tack till Mamma som hämtade mig idag, du är den bästa mamma man kan tänka sig.

Ta hand om varandra, ta hand om era vänner, er familj och era liv. Ta inget för givet, lev för dagen. Älska livet medans du kan.

Något speciellt ni vill ha min åsikt om? Skriv en kommentar isåfall:)

Vänskap är något som aldrig dör, vänner är något man alltid tar sig för. Mina vänner är något jag alltid kommer gilla, fast mitt liv har gått illa. Vänner ställer upp för varandra när man är ledsen, när man är glad. En riktig vän är en vän som du, en som aldrig säger bu. Tar sig alltid tid för dig oavsett vad, trots att du inte alltid gjort allt bra. Ta hand om din vän innan det är för sent, man vet aldrig vart livet dig bär.

Imorgon träning. Annars lugnt. Kommer skriva lite på bloggen imorgon. Så ni som är intresserade kommer att bli uppdaterade om min åsikt kring vissa ämnen, gör ett besök i mitt huvud, mitt huvud som är jimmya.blogg.se. Ingen ny design än, fan vad svårt det är!

Xbox för alltid,
Jimmy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0