Ett nytt projekt.

Jag har ett nytt projekt på gång. Ett ganska roligt projekt. Efter kaninbursbyggandet fick jag smak för byggande. Så jag har bestämt mig för att bygga en hylla. Skapa en hylla av saker vi har sparat. Inte köpa något nytt. Det innehåller alltså två saker jag värdesätter högt; recycling och skapande, kreativitet. Lösa problemen. Så nu sitter jag och funderar på hur fan den ska se ut, var den ska sitta osv. Får se om vi börjar snickra idag eller om det bara blir planering. Många bollar i luften just nu, men med rätt planering så kan det absolut gå. Inte tippa över igen Jimmy, bromsa i tid. Lova mig det Jimmy.

Idag vaknade jag utan huvudvärk, så skönt. Kände mig så lätt. Men så fick jag ont i magen istället haha. Alltid något liksom. Som att kroppen inte vill att jag ska vara HELT på toppen. Gör inget, går över. Finns större problem i världen än att jag har lite ont i magen.

Idag stänger tävlingen 15.50 och det är fyra matcher som ska tippas.

Linus, du anar inte hur mycket det där betyder för en simpel poet, en skapare av texter. Att få vakna till det där gör min dag, helt klart. Gör att jag orkar skriva ännu mer, ge er ännu mer av mig själv. Jag gillar att bjuda, se andra glada. Ja det gör vi, tyvär får man kanske säga... Men ölen tar vi absolut! Tid och plats så kommer jag.

Björk ringer och väcker mig, såklart. Grillning på menyn ikväll. Tydligen hade han ingen grill men eftersom Pappa är så generös så skänker han sin grill till Björk. En klotvariant. Fotboll, grillat kött och sol, en bra blandning va?

Ringde HP support nyss. Min dator är paj, slut som artist. Att det ska vara så svårt att få prata med rätt person direkt? Kopplad 30 gånger och fick ringa om 3, typ. Varför ska det vara så svårt att få en enkel meny att välja på och sen få prata med den man vill?

Blir inte roligare än såhär just i denna tid. Nu; Planera hyllan. Har ni tips? Ge mig!

Ställningen i tävlingen inför andra fasen kommer strax. Tveka inte om du vill hoppa in. Det är nu det börjar bli svårt.

Dagens tips: Ta en riktigt bra bok, gå ut i solen, en skön jävla stol. Ta en kall öl, sätt dig i stolen, läs boken och njut av att du lever. Att du har det så där bra som bara du kan. Ingen annan kan ha det så bra som du. För han har det så bra som han har det. Du är ju du, ingen annan. Eller hur?

Visst finns det hopp, du bestämmer ju över ditt eget liv. Du har fått ett liv av någon, ta hand om det och gör något bra. För vem ska göra något bra av DITT liv om inte du gör det? Det har jag insett, sent men bättre än aldrig!

Eran Ranelid i Vallentuna,
Jimmy






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0