En kortis.

Ska starx sticka iväg och grilla med en vän. Ska bli trevlig. God mat, några kalla och förhoppningsvis spännande fotboll på TV. Därför gör jag ett kort, kort inlägg.

Frankrike kan vara det sämsta jag sett på år och dar. Här spricker väl mitt stryktips. Men det är 15 kvar, jobba på nu Mexico oxh Frankrike. Skulle ju vara kul om man vann några kronor på det här VMet. Dominech kan nog börja fundera på vilket land han ska flytta till. Åka ur VM, i denhär gruppen. Ja du, kan inte vara lätt att heta just Dominech.

Vad tycker ni om det jag skrev igår, om vad som händer efter VM? Eller är det för tråkiga saker att prata om? Visst, tråkiga eller ej, det är en förbannat viktig fråga. En av de viktigaste för det Sydafrikanska folket sen apartheid. Vem tar ansvar? Eller blir det som vanligt, "vi" i första förlden åker till Afriker, plöjer och skövlar sen drar vi och lämnar alla konsekvenser där, till de som inte kan hantera dessa. "Det man inte vet, mår man inte dåligt av" Den devisen verkar många leva efter...

Nu grillar vi, första gången iår faktiskt. Senare folk, senare.

Tänker på dig ofta Sebbe. Tänker på alla som är drabbade. Vi ses på onsdag Seb, för jag vet att du kommer vara där. Du kommer vara där och se alla som saknar dig, alla som älskade dig. Vet du vad Sebbe? Du levde ditt liv med en sån glädje att alla, precis alla, kommer att säga " Det där var en riktigt skön kille". Det är så man ska leva. Så folk kommer ihåg en som en som levde just livet. Du var en förebild Sebbe. Du levde som du lärde. Jag ska från och med nu hedra dig genom att också göra det.

Er livsglade,
Jimmy


Kommentarer
Postat av: Ola

Slovenien-England 2

USA-Algeriet 1

Ghana-Tyskland X

Australien-Serbien 2

2010-06-23 @ 00:01:55
Postat av: Ingrid

Slovenien-England 2

USA-Algeriet 1

Ghana-Tyskland 2

Australien-Serbien 2

2010-06-23 @ 00:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0