Eftersom jag är en man av mina ord, här kommer bilder.

Nu ska vi ta bildoskulden av den här bloggen, äntligen. Eftersom jag är författaren och inte så bloggtekniskt insatt fick min syster hjälpa mig, tack! Bilder på dagens kaninbursbyggande (klicka på bilderna för en större variant):


En bra start.
                  


Fokus på rätt saker.


En välbehövlig paus fan.


Chile gör 1-0.


Jesper kom (Ellinors pojkvän). Vad gjorde han direkt tror ni?

Sen var det dags att åka på träning. Träningen gick hur bra som helst, kul att se att killarna svara så pass bra på min och Johans träning. Efter träningen tänkte jag, nu jävlar Bajen, nu jävlar. Nu kör vi. Kom igen. Byggde upp förväntningar. Förhoppningar på vägen hem.


Csports på datorn. Är man Bajare så är man.

Men det gick som vanligt. 1-1 hemma mot Ljunskile är fan inte okej om man ska upp i Allsvenskan. Under all kritik. Borgkvist, det är dags nu. Blomkvist, du är kung på planen fan! Det var du som fick fart på grejerna. Men nu räcker det, något måste hända, göras. Orkar inte mer nu. Bara en liten förändring kan göra mycket. Fortsätter vi såhär kan vi lira på Årsta nästa år. Men vet ni? Jag skulle stå där ändå. Ni vet det där med att aldrig glömma vad man kommer ifrån, vad man är gjord av. Vi som är, Hammarby. Inte du Borgkvist, inte du.

Dra på trissor. Spanien får stryk av Schweiz. Jag säger ju det, nu blir det svårt för Spanien att resa sig från det här nederlaget. Man får dock hoppas på att de knyter handen i fickan och kör på. För ni behövs verkligen. När ni spelar som bästa är det som att sätta en bra dikt. Underbart! Men som jag också sagt, det funkar inte att ha spelare från Liverpool i laget, eller hur Zlatko?

Uruguay leder med 1-0 efter ett riktigt drömmål av Forlan. Vilket engelsk lag har han spelat i? Just det!

Kom igen nu, nu vill vi se offensiv fotboll. Släpp på tyglarna nu, ni har ju inget att förlora. Vill ni sätta ett avtryck i histoieböckerna gäller det att våga för att vinna. Inte vinna för att våga.

Kollade som sagt matchen på Csport på nätet. Vad krävs för att få jobb som kommentator där? Helt fantastiskt dålig faktiskt. Inte hans fel men han som satte honom där, knasig. Ett av citaten var kul, Simon Helg har precis dragit en frispark 7 meter över. "Hade vi spelat 27 manna hade den suttit". Angående Freddy Söderberg "Får han bollen i straffområdet sitter den" Okej, vilken värld då? Killen har gjort 3 mål på tre år. Kameramannen, skärp till dig. Gör ditt jobb ordentligt. Jag betalar ju 80 kr (Pappa), då vill jag ha kvalité. 

Forlan gör 2-0. Vilket lag? Just det. Vilken straff? Just det.

Inte så mycket skrivande på boken idag. Kan bli lite imorgon kväll. Ledigt från träningen tills på söndag nu. Lite skönt faktiskt. 

Fick en fråga om det kursiva längst ner på inläggen. Det är mina egna dikter, i stort sett alla ord.

Det går bra nu, kompis det går bra nu. Har som sagt hunnit med en jäkla massa idag. Imorgon blir det mer kaninbursbyggande, hämta ut biljetten och göra en ny tippning. Det går ju så fruktansvärt dåligt på den fronten nu men det måste ju vända snart, imorgon! Positivt tänkande Jimmy, positivt. 


Frågor på det här? Sammanställning av tipset kommer efter matchens slut. Men kan säga såghär; att ni såg inte Uruguay komma..

Ursäkta att det blev mycket fotboll nu. Det tar vi igen någon annan gång. Mitt liv, mina tankar:) Plus att jag skrivit mycket annat tidigare.

Ett humortips, gårdagens ståuppare. Riktigt jävla kul faktiskt; sök på Roffe Bengtsson och Lars Ekborg. Haha!

Ta hand om varandra så hörs vi, och ses.

Om du är ärlig mot andra, kommer andra vara ärliga mot dig. Inte sant min vän?

Tycker om er alla,
Jimmy


 

 


Kommentarer
Postat av: Jesper

Argentina - Sydkorea = 1

Grekland - Nigeria = X

Frankrike - Mexiko = 1

2010-06-16 @ 23:13:03
Postat av: Ola

Argentina - Sydkorea = 1

Grekland - Nigeria = 2

Frankrike - Mexiko = x

2010-06-17 @ 00:28:21
Postat av: Ingrid

Argentina - Sydkorea = 1

Grekland - Nigeria = 1

Frankrike - Mexiko = 1

2010-06-17 @ 00:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0