Dagens dubbel.

Fortfarande ont i huvudet. Har dock orkat ta mig iväg och tippat som var dagens mål. Även hunnit fundera lite på livet och hur jag vill ha det. Kommit fram till en del bra saker. Just nu funkar allt, allt jag tar i blir bra. När vänder det? Jag står stark, starkare än någonsin. Nu vet jag hur man tar sig upp igen, en styrka bra som någon. 

Allt går dock inte bra, tippningen går ju som den går. Men jag kunde ändå inte hålla mig efter diverse påtryckningar. Delade på en lången. Strykan gjorde jag själv. Som jag skrev innan vm; omöjligt att sia hur det går. Ett av de mest ovissa VM slutspelen någonsin. Det har vi fått bekräftat, big time!



Ovan; Stryktipset. Ett bra tips tror jag, spelvärt.

Kikar på Portugal-Nordkorea. Portugal gör just 1-0. Snyggt. Har ett kryss på den matchen på lången. Ett långskott, men bra odds och fan inte omöjligt. Tycker Portugal är bra överskattat. Men så vinner de säkert nu, och vår lången spricker. Som vanligt. Börjar likna Johans tippande på mig nu. Dags att dra sig tillbaka. Men det är ju så kul när det är VM, ger ju den där extra nerven i annars ointressanta matcher. Inga jättepengar heller... En liten adrenalinkick i vardagen. Som att skriva en bra dikt, eller få till ett riktigt bra stycke, en bra blogg eller att vi sätter ett uppspel på isen. Den där känslan av tillfredstäldhet. Få in ett tips, känna sig bra. Nöjd. Eller få en komplimang, känna sig bekräftad, behövd. Alla människor behöver känna sig speciella ibland, känna sig unika. Vi är ju unika.

Nu fortsätter jag dagen med att vila, kolla fotboll, skriva, kanske lite xbox, träning sen fotboll med Björk ikväll. Björk överaskade mig igår, kom med ett par öl och två påsar chips. Mina var såklart alkoholfria, riktigt bra! Ett tips till er som inte alltid vill dricka söt läsk.

Exakt nu; Tänka, filosofera. Återkommer senare med lite tankar om jag känner att jag har något intressant att dela med er. Tills dess, läs det ni missat.

Att vinna är min drog, att lyckas är min drog. Den kicken, den kicken att känna sig oslagbar, se alla glada spelare. Höra alla glada läsare. Spelare du lett till seger, de som ser upp till dig. De som gör något bra av det du skriver. Den kicken, den drogen. Bättre än allt kokain i världen. Jag lovar.

Sport och poesimissbrukaren,
Jimmy






 



Kommentarer
Postat av: Ingrid

7-0 och 1 är rätt siffra :), det går ju bra det här. Nu är det bara att hoppas på Schweiz stora skräll ;D

2010-06-21 @ 15:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0