Dagen i bilder kommer imorgon, fattar ni?

Vad har hänt sen sist vi hördes av min vän? Ja en jävla massa kan jag meddela. Därför jag inte haft tid att blogga, trodde ni att jag glömt er? Knappast!

Efter att Jesper slagit i sista spiken så satte vi oss och vilade. Tog en glass, tittade på fotboll. Riktigt skönt var det. Satt ute i solen med varsin glass, lite kaffe och VM på tvn. Vad mer kan man begära? Jo att en god vän skulle komma förbi, så Kärki svände förbi. Riktigt trevlig, vi åt pizza och myste alla tre.

Mellan det hände en personlig sak som jag helst inte vill delge er alla. Hoppas på förståelse. Men förhoppningsvis har det löst sig just nu i alla fall. Jag var arg, riktigt arg. Mer än så vill jag inte säga.

Björk ringde sedan, riktigt trevligt. Har inte sett honom sen han flyttade till Sundsvall. Killen ska bli lärare, stort! Vi drog till bolaget och köpte varsin kasse. Hem till mig, ut på alltanen, sol, fotboll, öl, bra nivå, bra folk, schysst tugg. Livet leker just nu. Tack till er! Viktigt att kunna njuta av livet nu när man mår så bra. Sluta sura nu folk, h(s)jälp (inte) er själva. Ta hand om varandra. Kärlek folk, viktiga saker. Ta in den i ditt hem, ditt hem är din kropp, ditt hjärta.

Bar det iväg in i xboxvärlden och körde ett par matcher med klubben. Lika het som igår. Kul. Allt går liksom bra nu. När ska det vända? Hoppas aldrig såklart.

Vissa saker går dåligt, som det här jävla tippandet. Har gjort en sammanställing över mina långenresultat under VM. Under all jävla kritik vafan. Inte en tjänad krona. Behöver hjälp. Finns det ingen odsettdoktor? Jag är sjuk.

Vem trodde att Grekland skulle vinna över Nigeria? Kom igen, du ljuger. Grekland var INTE bra första matchen. Att Mexico slår Frankrike är väl ingen skräll. Maken till sämre "les blues" har jag knappast aldrig sett. Skulle varit VM02 då. Ställningen i tävlingen kommer imorgon bitti tillsammans med bilderna från dagen som jag utlovat. Plus morgondagens tips. Kom igen nu vafan. Vad har ni att förlora på att gå med? Tycker bara det är kul om vi blir några fler. Ju fler tävlande, desto fler priser! Säger ju sig självt.

Se din kropp och huvud som ett skepp. Det är ett stort skepp. Ett skepp lastat med olja, värme, luft, el, värdefulla saker. Det måste fungera för att vi sak överleva. Det är viktigt, och du har bara en chans att få fram "varorna". En chans. Du måste ju lyckas. Annars är det kört, inga mer chanser. Om du hade ett sånt skepp, inte skulle du låta någon annan vara kapten där? Du skulle inte låta någon annan ta kontrollen. Du skulle ta hjälp av experter om du behövde hjällp men aldrig låta någon ta kontrollen. Du skulle styra det med järnhand för att överleva. För att få må bra igen.

Du har bara en chans, livet. Ett liv, en chans att göra något av det. Varför låter du då andra få styra det? Vafan vänner, gör något bra av din tid här. Lev livet, gör det du känner för. Lev dagen folk. Ta kontrollen över ditt eget liv. Var kapten på ditt eget skepp.

Känner du att du har för mycket att göra? Sakta ner då, dra ner på tempot tills du gjort så pass mycket att du orkar ett högt tempo igen. Det finns inga måsten, bara måsten du skapar själv, inte sant?

Nu blir det sängen så man orkar med morgondagen. Det blir lite gott och blandat imorgon. Ska bygga, Täby med Björk + fotboll ute. Fredag, ska chilla galet på kvällen. Ska vara riktigt fräsch på lördag. Men som sagt, kika in under morgondagen för det kommer att uppdateras!

Bjuder på en bild såhär på natten,


Sommar folk, ta till vara på tiden. Det är varmt ute men jag vill se på
tv. Lös problemet säger jag.

Om du inte hållit sanningen i handen, och allt kommer kring. Vem ska du då lita på?

Er nattsuddare i fjärde världen,
Jimmy








Kommentarer
Postat av: Johan

Skön blogg alltså.

Dagenstips från mig.

Tyskland-Serbien 1

Slovenien-USA 2

England-Algeriet 1

4.24 odds

2010-06-18 @ 11:47:14
Postat av: Anonym

Hej!

Brukar surfa runt på lite bloggar och gillar ditt sätt att skriva. Kul med vardagen blandat med kloka tankar.

Ewa

2010-06-18 @ 15:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0