Trist.

Men dra åt helvete säger jag bara. Stod inne på en mack på vägen hem. Louise ville att vi skulle tippa på bronsmatchen. Jag sa okej. Vi bestämde oss för att tippa ett resultat. Jag tänkte att eftersom jag inte haft speciellt mycket tur med spelandet under VM så skulle Louise få bestämma. Hennes första svar på min fråga var; 3-2.

Jag sa att blir det verkligen så många mål? Varpå hon ändrar sig och säger 2-1. Vi satsar på 2-1. Med min tur, matchen slutar 3-2. Såklart. Kunde man ju gett sig fan på. Hade varit betdligt skönare om Forlan dunkat in den där friskparken på slutet. Tydligen är det inte menat att jag ska vinna några pengar under detta VM, trist. Ska göra ett absolut sista försök imorgon. Vad blir resultatet i finalen? En motivering skulle vara trevligt.

Att Spanien vinner har ju redan bläckfisken konstaterat, men jag behöver ett resultat. För övrigt, ganska så skumt med den där "Paul". Hur går det till? Minns den där apan som slog börsmäklarna i någon aktietävling för ett antal år sedan. Nu är det en bläckfisk som tippar rätt på alla Tysklands VM matcher. Vad blir det härnäst? Jag menar, visst kan vi säga slumpen. Men sannolikhetsläran säger att man inte kan ha rätt sju gånger i rad på bara tur. Det är osannolikt. Att de lägger i en mussla han tcker om i den ena och en han ogillar i den andra är ju ett sätt. Men vem kunde förutspå en tysk förlust mot Serbien?

Annars så blev ju bronsmatchen så innehålsrik som jag tidigare förutspådde, 3-2 efter att matchen svängt ett antal gånger. Efter VM ska jag försöka mig på en liten summering. Kan bli kul. Ni ska få en alternativ sumering, med mycket värme i.

Hörs imorgon,
Jimmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0