Som en hund...

Har jag mått idag. Kände redan när jag vaknade att något inte stod rätt till. Snurrig i huvudet, dålig balans, snuvig, ont i magen osv. Tog mig till centrum för att hämta min medecin, men någon större ansträngning än det har jag inte mäktat med. Har verkligen inte haft orken att skriva idag men nu känns det en aning bättre så ni får ett kort inlägg.

Många besökare på bloggen nu. Även idag fast jag inte skrivit något. Alltid kul att det man skriver uppskattas. Alla som säger det till mig, tack! Speciellt igår när jag berörde ett sådant jobbigt ämne. Hoppas ni som läste det kände en beröring. Att ni kände någonstans i hjärtgropen, vilken härlig kille det var.

Som sagt, mått riktigt uselt idag men hoppas det släpper till imorgon. Har inte fått mycket gjort idag, absolut inte det jag velat ha gjort. Känns inte bra att bara ligga i sängen. Men mår man dåligt så gör man. Inte mycket att göra åt. Bara se framåt och tänka positivt. En ny dag imorgon, nya möjligheter. Påverkar bara framtiden.

Imorgon går VM in i sin slutfas. Ett högitressant kvartsfinalmöte i Holland-Brasilien kl 16.00. De möttes både -94 och -98. Brasilien som segrare i båda dessa matcher. Semifinalen -98 minns jag. Brasilien vann på straffar. En viss Taffarell som hjälte om jag inte är helt ute på den berömda cykeln.

Ställningen i tävlingen:

Ingrid 21p
Pappa 21p
Ellinor 19p
Jimmy 18p
Jesper 17p
Petrus 16p
Adrian 10p
Louise 9p
Johan 6p
Linus H 6p

Nu lägger vi in en högre växel. Vill även meddela att från semifinalerna och framåt skall man, vid sidan av 1X2 tipsen, även tippa ett resultat. T.ex. Spanien-Argentina x, 1-1. Blir det då 1-1 kvitterar man ut 2 poäng. Allt för att det ska bli så rafflande som möjligt på slutet. Det finns mycket poäng att hämta.

Åååh att man missade årets match idag. Enligt rapporterna spelade vi bästa fotbollen på flera år. 3-1 mot ett i stort sett ordinarie Elfsborg är verkligen något att hänga i granen. Ni gjorde oss stolta, igen. För tredje matchen i rad. Kul! Hammarby.

Har inte mycket mer att komma med efter en sådan här jobbig må dåligt dag. Får hoppas att jag mår bättre imorgon så jag kan underhålla er med mina texter och tankar. Har ju ett inlägg om stress jag lovat er...


Blev glad när jag fick det här. Vad tror ni var i det? Den som gissar rätt
har ett nummer av tidnignen offside att hämta.

Att leva är inget vi ska ta för givet, det är något vi måste ge oss själva. Att leva är inget som komer gratis, det är något vi måste jobba oss till. Att jobba för att leva, eller att leva för att jobba. Vad är bäst?

En som tänker jobba med det han älskar,
Jimmy


Kommentarer
Postat av: Jimmy

Holland-Brasilien 2

Uruguay-Ghana 1

2010-07-02 @ 02:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0