När krutröken lagt sig.

Får jag väl ställa mig upp, ta av hatten och säga grattis Spanien. Holland gör på många sätt en underbar final. De hade knäckt koden, visste hur man stängde av Spaniens mittfällt. Och samtidigt hade Robben gjort 1-0 där, ja vem vet?

Holland kämpade, Holland slet, Holland krigade för sina liv. Ett brutalt sätt att förlora på. I 117e minuten.

På många sätt ett roligt VM. Kanske inte det allra bästa spelmässigt men väldigt många roliga ögonblick. Många situationer man kommer komma ihåg. Lampards "mål", Tysklands charm, Uruguay-Ghana och Spanien-Paraguay osv. Jag ska försöka mig på en liten sammanfattning när jag smält allt. Men det får vänta till åtminstonde imorgon.

Man kan väl konstatera följande; Europa dominirerar fotbollen, Sydamerikaner är sämst när det gäller. Tyskland har framtiden för sig, EM 2012 kan bli det bästa någonsin. 

Mitt VM tips gick åt helvete. Inte en enda inspelad krona. 300 spänn back. 

Ingrid tar hem jimmya.blogg.se´s VM tips. Stort grattis. Bra gjort. Du är nu officiellt bloggens "Paul". 

Blir så trött på att höra om "det roligaste laget". Det handlar väl om att vinna? Om att göra mest mål. Har jag missat något? Klart som fan jag helst ser rolig fotboll. Men jag har full respekt för ett lag som går in och kämpar defensivt såsom Holland gjorde idag. Hatten av.

Men som sagt. Min stora sammanfattning kommer imorgon. När allt sjunkit in. Nu är jag mest bitter för att sista matchen är spelad. Och att England åkte ut redan i Åttondelen.

Nu stänger vi den här VM final butiken. Hoppas ni som hängt med funnit det underhållande.

En match att minnas på många sätt.

Imorgon hittar ni mig på söderstadion,
Jimmy

 


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Här kommer mitt första inlägg som "Paul" eller som jag själv föredrar "Paulina" :D

Kommer sakna denna tips-tävling då det var riktigt kul att få vara med, att jag sedan vann är ju en bonus. Känns också bra att min megamiss i matchen Paraguay-Spanien, där jag satte en 1:a istället för en 2:a inte blev avgörande.

Underbart att man inte behöver vara en inbiten "fotbollsnörd" för att vara med och tippa. Är ändå förvånad över att min strategi höll så långt. För er som inte hängt med så var min strategi följande: Det land som ligger närmast Sverige vinner och inga X (då vinner ju ingen). Undantaget gjordes för Brasilien med motiveringen att drottning Silvia kommer därifrån.

Tycker att det vore kul om Holland hade vunnit men att Spanien är både VM- och EM-mästare är fantastiskt bra gjort, så det är bara att säga Grattis Spanien!

Nu fortsätter jag jobba i mitt lilla rum med AC där det är skönt och svalt. ;)

2010-07-12 @ 11:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0