Men du.

Vilket väder. Bästa i år? Har precis varit och gjort en lången. Första på länge faktiskt. Kände att det var dags, att nu vänder det. Vi får se. Det blev Holland-Brasilien hcp 1-0 X och Uruguay-Ghana 1. Till oddset 5,17. Helt okej.

Blir fotboll ute idag. Kan inte sitta inne i det här vädret fan. Så blir att åka ner till bolaget, möta upp Danne, köpa sig ett par öl och sen rigga studion. Blir en trevlig fredagskväll må jag säga.

Se på fan, tydligen lönar det sig att skälla lite. Efter mitt samtal igår så sitter lönen på kontot idag. Det var väl inte så svårt? Nu har man även betalt räkningarna. Telenor är nog glada på mig, för första gången iår.

***

Stress, vad är stress? Enligt mig så är stress något du själv skapar. Du bestämmer själv hur många "uppdrag" du väljer att ta på dig och således gör du dig själv stressad. Genom att ta på sig precis så mycket du klarar av, ha en kalender, göra en tidsplan, så kan du lätt slippa all stress. Visst, ibland är det yttre faktorer som påverkar din stressfaktor, men i mångt och mycket är det du själv som är anledningen till att du känner dig stressad.

Genom att lyssna på dig själv kan du minska din stress. Jag har börjat lyssna på mig själv, gör nu bara saker jag verkligen vill. Tar inte på mig saker bara för att göra andra glada. Jag älskar att glädja andra, men jag måste vara glad själv för att glädja andra.

Ni kan skratta åt det, men stress är den värsta av huvudkuddar. Den är hård, äcklig, blöt och klibbig. Lyssna på dig själv kompis. För att minska din stress måste du först lära känna dig själv. Lära känna dina signaler när det börjar tippa över. När du känner det. Ta det lugnt. Tänk efter. För vems skull lever jag? Min!


Egentligen, varför?

En som lever sitt liv, inte någon annans,
Jimmy










Kommentarer
Postat av: Louise

Holland-Brasilien 2

Uruguay-Ghana X



Hälsar en festivalande Louise:)

2010-07-02 @ 15:02:34
Postat av: Ellinor

Argentina - tyskland 2

Paraguay - Spanien 2

2010-07-03 @ 11:27:45
Postat av: Jimmy

Argentina-Tyskland x

Spanien-Paraguay x

2010-07-03 @ 13:18:12
Postat av: Ingrid och Ola

Tipsraden i sista sekund :)



Ola:

Argentina-Tyskland 1

Paraguay-Spanien 2

(Hoppas jag kommer ihåg rätt, men Jimmy hörde ju hur Ola skulle tippa innan ni stack)



Ingrid:

Argentina-Tyskland 2

Paraguay-Spanien 1

2010-07-03 @ 15:48:36
Postat av: Louise

Argentina-Tyskland 1

Spanien-Paraguay 1

2010-07-03 @ 15:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0