Kent + dagens låt.

Lyssnat på en del Kent på senare tid. Lyssnade mycket på dem när jag var yngra men inte så mycket på senaste tiden. Nu har jag återupptagit kontakten med Jocke Berg. Och som jag blir berörd. Vilka texter. Vilket djup. Många säger EMO. Jag håller inte med. Jag säger briljant. Till exempel den här:



"Nu är dom gömda bakom stjärnor, vid vintergatans kant. Dom är glömda men dom talar, genom pennan i min hand."---"100 överklasspoeter kan inte ge mig någonting"---"Jag har sprungit i ett liv nu, jag sprang för att stå still. I jakt på ett mirakel, när det fanns precis intilll"

Hela låten är inget annat än ett mästerverk, enligt mig. Har inte lyssnat överdrivet mycket på det senaste dom gjort. Vapen och ammunution är ett mästerverk i sig. Elite, FF, Vinternoll2, Sverige, Sundance Kid, Dom andra, Musik non stop, Socker, Pärlor. You name it.

När jag ändå är inne på ämnet Kent, hittade jag den här på youtube. Sveriges mest felhörda låttext:




Allt för nu.
Jimmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0