Hemkommen.

Hej mina kära och trogna läsare. Efter en hel vecka på rymmen är jag nu åter i Stockholm. Tisdag-Fredag spendarades ute på mitt landställe, revlingen. En ö utanför ljusterö i Stockholms skärgård. Det var jag, Daniel, Louise och Jocke. Vi åt gott, drack gott, umgicks. Njöt av varandras sällskap och njöt att livets goda. En underbar vecka. En riktig skön "komma-bort-från-stans-hets och stress" vecka. En energivecka. Visst fan älskar jag att vara där ute. Inga måsten, bara koppla av och göra det man känner för. Det som faller en in. Älskar det.

Fotbollen har inte gått som jag tänkt mig. Förutspådde ett oavgjort resultat i matchen Tyskland-Spanien, det blev vinst för de senare. Förutspådde att en liverpoolspelare INTE skulle vinna VM, nu är det garanterat en som vinner. Ingen united kvar, illa. En gammal i Piquenbauer. Håller Spanien som favorit men är charmad av Hollands diciplin blandat med flärd. Kan det bli en målrik och intensiv historia skriven imorgon kväll?

Matchen idag? Bronsmatcher har en tendens att bli svängiga historier, minns ni Turkiet-Sydkorea 2002? 4-2 till Turkiet och Sûkur lyckades göra VMs genom tiderna snabbaste mål. Jag tror på Tyskland, jag tror på 2-1. Tror att Klose stänker dit två och därmed går han om Ronaldo som genom tiderna bästa målskytt i VM sammanhang. Forlan gör ett från 30 meter.

Igår gick i resans tecken. Efter en tre timmar lång hemresa från ljusterö var det bara att sätta sig i bilen för vidare färd till Kolbäck. En kommun strax utanför Västerås. Det vankades grillning hos min morbror. Han är nyförlovad så hans tjej och hennes dotter var där. Blev en mycket trevlig kväll med god mat, fint väder och mycket skratt. Sov över hos mormor och morfar, två av mina idoler. 

Idag lyckades jag med bedriften att slå Louise i boule, förlora i kubb och för att slutligen vinna i pilkastning. Trekampsmästaren 2010, Jimmy! För det fick jag en fanta.

Äntligen hemma, så att säga. Jag lever verkligen sommaren nu. Njuter av var dag. Carpe diem är ett slitet utryck, men ack så funktionellt. Hoppas ni också gör det. Hoppas verkligen. Njut av det ni har, sluta tråna efter det ni inte har. Det kommer tids nog, om ni strävar efter det tillräckligt mycket. Njut vänner, dagens råd till er från mig. Bli inte kvar i det förgångna, gör er av med det som får er att må dåligt.

Ta en bra bok, sätt er i er favoritstol, häll uppe en öl eller ett glas vin. Finns inget bättre. Ingenting bättre. Eller ta ett block och bara skriv, eller måla. Få ut er kreativitet i någonting. Eller läs. Koppla av i vilket fall. Släpp er loss det är sommar. 

Har en hel del bilder som ska upp. Även en riktigt rolig film på en full vän. Ni får hållas, kan inte ta allt på samma gång. Kommer antingen efter matchen eller imorgon. Den här gången lovar jag det. Jag lovar min vänner, mina i sammanhanget så få men trogna läsare.

Nu är det fotboll folk, hoppas ni får er en släng av det tyska fotbollsundrets förförande spelsätt. Klose.

 
"Solen gick ner som på beställning, det hade varit samma sak om
den sken."

Jag gör det på mitt sätt, alltid på mitt sätt. Varför ska jag göra det på ditt sätt? Det gör ju du. Du gör det på ditt sätt, jag på mitt. Då kan vi ju få ut något av varandra? Stöpta i samma form? Nej.

Nu är jag hemma,
Jimmy





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0