Flashigt.

Jag fyller mitt liv med mycket kul nu. Mycket kul. Jag uppskattar det lilla, behöver inte ha världens grejer för att bli glad och må bra. Jag struntar ganska mycket i pengar just nu, pengar gör en inte lycklig. Jag lever inte så dyrt, behöver inte bevisa att jag mår bra för någon annan. Behöver inte showa med mina pengar för att få respekt.  Ogillar folk som måste visa att dom har en "titel" och pengar. Du vet väl själv att du har det bra? Du vet ju själv vad du får in på kontot den 25:e? Varför är det då så viktigt att spriga runt och visa sig så jävla vass?

Därför var fredagen så befriande. Jag satte mig på pendeln, med destination Södertälje. Ni hör ju själva, många hade velat skriva " jag satte mig på ett plan till NY, ska mingla med Di Caprio." Men jag skäms inte, jag åkte till Södertälje för att dricka alkohol, umgås med de skönaste av personer och spela XBOX. Ja ni hör ju själva, det låter inte så flashigt va? Men jävlar vad kul vi hade. Tror inte jag skrattat så mycket på flera år. Har inte känt mig så skön på jag vet inte hur länge. Skön ja, många har genom åren sagt att jag är en "skön" kille. Den bästa av komplimanger anser jag. Tack!

David, Ifaar, Ivar, Danne, Johnny, Tauri och Fredde. Ni gjorde min kväll. I en lägenhet i Södertälje hade jag roligare än på mycket länge. Tack!

Klubbenmästerskap i NHL 10. Vem som vann? Jag. Startade turneringen med att möta David, en av förhandsfavoriterna. Det gick som det gick, 5-1 i arslet och jag trodde jag skulle åka ut med både hull och hår. Men som jag spelade upp mig. Efter den matchen gick jag obesegrad genom gruppspelet. Fick Ifaar, en annan favorit och även gruppsegrare, i semifinalen. Gjorde 3-0 på två minuter i andra sedan var den butiken stängd.

Final. Blev faktiskt lite nervös på riktigt. Tänkte att jag brukar alltid vinna, vill vinna. Även om det är Hockey, tvspel eller kort. Jag vill alltid vinna. En bra egenskap enligt mig. En drivkraft att alltid vilja lyckas. David i finalen. Tänkte på 5-1 i gruppen. Kände rervanchlustan bubbla värre än en moet. Jag vann. 3-2. Stod där som vinnare. Love it.

Vill tacka alla som medverkade. Det var en riktigt bra turnering med många bra spelare. Men grabbar, ni ska få er revansch i sinom tid.

Där har ni både lite tankar och en liten rapport om helgen. Igår var jag bara bakis och trött så blev en film med min älskade. "Trubbel  i paradiset", rekomenderas faktiskt. En rolig film.

Nu blir det final i Båstad, sedan Falkenberg-Hammarby. Sen kommer DanneZ (fyllot). Bra söndag.

Till er som åkte till Visby imorse. Kör bara, gör mig inte besviken!

Vad tycker ni om mitt resonemang? Är det viktigare med en titel och pengar än att ha kul och må bra?

Eliten, eliten. Vilka är eliten? Vi är eliten. Du och jag. Elit betyder de bästa. Vi är de bästa. Elit!

Elitserien,
Jimmy




Kommentarer
Postat av: Robban

Juniorjävlar tror bara att dom har pengar Jimmy. Andra bud när räkningarna och lånen ska in varje månad, då börjar man hajja varför man behöver stålarna. när man var 18-20 tyckte man fortfarande att en tusenlapp var mycket.. Men, vissa saknar funktionen att ge sig själv nog med kärlek och bekräftelse för att vara nöjda och söker istället bekräftelsen utifrån. Då blir statusprylar viktigare. Skatta dig lycklig att du kan stå på dina egna ben. Puss på dig, å glöm aldrig att Danne Z ser ut som Micke Dorsin.

2010-07-18 @ 14:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0