Dagens, eller var det gårdagens?



Gårdagen kan sammanfattas på ett sätt; upp som en sol, ner som en pannkaka. Började hur trevligt som helst. Middag med familjen, sen pilsner och fotboll hemma hos Danne. Efter det ringde John, sen vart det kaos. Orkar inte gå in på detaljer. Kan säga att jag mått som jag förtjänat idag i alla fall. Trevligt folk var det i alla fall.

Usch, vill inte vara i en viss ghanes kläder idag. Gyan, jag lider med dig. Kan inte vara lätt att resa sig efter ett sådant nederlag. Dock jävligt starkt att han kliver fram och stänker dit första straffen. Tyder ändock på ett bra psyke. Kaka, vad håller du på med? Holland, vilket lag. Sniejder, vilken kille. Tyskland, sa ju det innan, livsfarliga. Messi, sa ju det innan, inte ett mål. Var va han idag, när han behövdes som mest? Säga vad man vill om tysk fotboll, riktigt impnerade att se dessa elva män spela fotboll. Eller spela, de leker fotboll nu. 8-1 på två matcher, det är inte mot Honduras och Japan det skett heller. Har vi vår vinnare här?

Idag har jag varit i paradiset på den här jorden. Hela dagen har spenderats med min älskade far i vår älskade sommarstuga. Nu är det beboligt, sånär, igen. Härligt! Fick så mycket energi av att bara vara där den korta stunden. Det är den platsen på jorden jag håller närmast hjärtat, strax efter söderstadion. Tog en hel del bilder, dessa kommer när jag laddat upp dom.

Djurgården, hur tänkte ni nu? Kommer bli kaos. Var så säkra.

Bjöd pappa på middag, världens dyraste tunnbrödsrulle. 75 kr plus dricka= 100kr. Billigt? Jag är verkligen inte den som är den, men vafan. Vi snackar en korv, lite mos och tunnbröd.

Nu tittar vi på Spanien-Paraguay. Har en känsla av att Paraguay kan hålla tätt ett tag. Hoppas på ett kryss, förlängning och straffar. Där avgör Pyol i den 10 omgången. Eller så gör Villa 3-0 i 64e... Har inte spelat idag. Känns inte som det är någon idé. Vad är det dom säger: otur i spel, tur i kärlek?

Återkommer som sagt senare med ett gäng väldigt fina bilder på mitt älskade landställe. Håll till godo mina vänner.

Ni ska få en "teaser":

 
Det är inte en plats på jorden, det är DEN platsen.

"Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det" Du kommer aldrig bli ofelbar, lär dig av misstagen och gå vidare. Påverka din framtid, DIN framtid. När du summerar alla dina beslut, då ska du se att du har fler rätt än fel. Varför minns man då bara felen?

Skärgårdsfantasten,
Jimmy


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tunnbrödrulle på frtiz och evas? ;)

2010-07-05 @ 12:09:04
Postat av: Jimmy

Anonym- Vad är det för ställe? :)

2010-07-05 @ 15:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0