Bland annat.

Längtar framför allt ut till ön nu. Har huset för mig själv i en vecka, skönt. Men jag skulle helst av allt i hela världen vara i skärgården nu. Får bli snart. Har mycket i luften nu så vet inte riktigt hur jag ska hinna med allt. Det ska nog gå, med rätt planering går allt.

Nya modet i min krets; att banta. Kanske dags för mig att komma ner i matchformen också snart. Har dock svårt för "bantningsmetoder". Jag kör nog på sunt förnuft. Äter nyttigare, tränar mer. Så får det bli!

Ringde från Visby nyss. Tydligen bra där nere. Blir lite småsugen att åka ner. Inte för att showa med pengar och spruta moet, inte min skit. Utan för vänskapen, pulsen och den där speciella känslan.

Jag är en periodare när det gäller musik. Nu är jag helt såld på Kent. Lyssnar dagarna i enda, nästan. Blir väl en del annat också men mycket Kent. Svensk musik överhuvud taget är en favorit, har alltid varit. Vi har ett bra arv att förvalta. Finns så mycket bra svensk musik, så varför gå över ån för vatten?

Bloggen har levt i cirka en och en halv månad nu. Det har blivit nästan 130 inlägg på dessa dagar. Trodde verkligen inte att jag skulle få så här många besökare, dagligen. Men det måste ju betyda att det finns en hel del där ute som gillar det jag skriver. Kul, verkligen. Vardag blandat med tankar. Högt och lågt. Oskar Linnros och Diego Forlan. Hockey och poesi. Sådan jag är, bred. Allmän. Mycket kunskap. Lyssna, ni lär.

Snart går vi på is. Finns inget finare än när man tar första skäret. Blåser i pipan för första gången. Har sin första genomgång. Det ÄR kärlek. Nu med nytt lag. Spännande.

Boken står fan helt still nu. Hittar inga vägar alls nu. Hittar en väg, tar ett par kliv. Fel väg. Går tillbaka. Tar en ny, fel väg. Jag låter den vila nu, på obestämd tid. Jag vill att den ska bli bra. Inte hasta fram någonting.

Tänker inte ens beröra matchen igår. Blir inte direkt bättre. När inte Linus levererar, då blir det inga mål. Så enkelt är det. José, du är kung!

Inte mycket bilder på sista tiden. Enkel förklaring, har inte tagit några. Gör inte så mycket speciellt kul att fota. Därför får ni vänta lite med bilder. Tids nog ska ni se.

Snart kommer Danne tillbaka. Får se vad kvällen bjuder, förmodligen något avslappnande. So long folks.

Nu; Matlagning. Kankse återkommer senare beroende på vad vi hittar på. Håll koll...

När orden tar slut, när meningarna är döda. Då dör mänskligheten, vi dör ut då. När orden inte betyder något, när meningarna är tomma ord. Då dör du, du dör då. För mig.

Bajen,
Jimmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0