Julrusch.

Som rubriken avslöjar är jag inne i en julbubbla. Jagar de perfekta julklapparna man ändå aldrig hittar, trots det är jag nöjd med mina inköp hittils. Har ett par kvar vilka jag tänker stångas för imorgon, för inte fan lär man vara själv i stan imorgon.

Jag älskar julen, ändå sen jag varit liten har julen varit ett andingshål i vardagen. En tid där släkten samlas, pratar om hur man mår och vad man gjort sen sist. Var man är i livet och var man är påväg. Jag älskar julen, nyår däremot, är ingen favorit. Det kommer vi till i mellandagarna varför jag tycker så.

Mitt i all julstök ska man jobba också. Idag var det skolavslutning på gymnasiet, väldigt lyckat tilltag. Lärarna bjöd i vanlig ordning på sig själva, tydligen var jag för omusikalisk för att vara med. "Tur att du är bättre på hockey än drama" var en av kommentarerna. Sanning eller ljug? De har väl sätt mina insatser i filmerna vi spelade in då det begav sig. Inte oscarsklass om man så säger.

Snart drar JVM igång. Ska bli häftigt, mysigt och helt underbart. I JVM spelas den hockey jag tycker om; med fart, passion och teknik. Man smäller och man gör sköna dragningar i en härlig symbios. Såg matchen i natt och jag måste erkänna att jag var imponerad över hur Sverige stod upp, speciellt i första perioden. Men som vanligt kan domarna stå pall för trycket i Kanada. Sorgligt... En spelare jag såg för första gången och blev overkligt imponerad av var Max Friberg. Lägg det namnet på minnet, vilken spelare. Han håller till vardags till i Skövdes A-Lag i Division ett. Kul att Roger har så pass stor koll på våra talagner att han hittar en sådan spelare. Sportcheferna i Elitserien och NHL scouterna bör slicka sig runt munnen. Inte förvånad om killen spelar i minst Elitserien innan 2011 är slut.

Under JVM tänkte jag återuppta den så omtyckta tävlingen jag anordnade under Fotbolls-VM. Mer info kommer innan helgen. Priser utlovas, som sig bör.

Tillfreds med mycket just idag. Jag känner mig stark. Känns som jag har koll och ordning på det mesta just nu. Känns Härligt. Förutom plugget och ryggen då. Pluggandet tar jag hand om under jullovet! Ryggen har fick sin beskärda del igår av Anneli.

Imorgon, innan sista julklappshandlingen tar sin början, skall jag åka förbi Solna och hälsa på Sebbe. Tårarna kommer att falla men jag vill hälsa på honom såhär innan jul eftersom jag inte har någon möjlighet på julafton. Jag tänker på dig.

Skäm bort varandra nu under julen, köp fina klappar till varandra. Det är väl dina närmaste och dina kära värda? Ge dem som bryr sig uppmuntran, det kommer vara dig till gagn i slutänden.

Snart träning, vi hörs. Hej.

Jimmy



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0