Att bygga ett team.

Att bygga lag är bland det svåraste som finns. Men det är också det allra roligaste med mitt jobb. Att bygga ett lag är en konst som tar ett liv att behärska, det finns alltid saker man kunnat göra annorlunda, saker att göra bättre. Att ta en grupp, med olika bakrund, vitt skilda personligheter och med olika mål och få dessa att jobba ihop är bland det svåraste som finns. Lyckas man få förtroende, bygga ett lag och få alla att jobba tillsammans har man kommit långt. Så pass långt att man skapat förutsättning för individuell utveckling i gruppen. Min förebild i lagbygge? Herb Brooks 1980.

Att vara en förebild som ledare är naturligtvis det viktigaste
, och att ha kunskap i ämnet. Man måste vara trovärdig och erkänna det alla vet. Min styrka som ledare är nog just lagbyggandet, det är även det jag tycker är roligast. Jag älskar hockey, men skulle inte vara främmande för att i framtiden jobba som ledare i företagsvärlden.

Vi har spelat ett antal matcher iår med 96orna, vi har utvecklats och gjort bra matcher. Det jag är mest nöjd lver är att jag skjutit in ett antal verktyg som gjort att lagmoralen växt något enormt och vi har vänt många matcher där vi varit uträknade men kommit tillbaka. Senast igår vände vi 0-3 till 3-3, för ett par veckor sedan vände vi 2-5 till 5-5. 0-1 med 5 min kvar till 1-1, 0-2 till 4-2 osv. Det tyder på att lagbyggandet gått bra, att gruppen aldrig ger upp. Nu är det spelet vi måste finslipa och den individuella skickligheten. Då blir det bra det här.

BJ 1 till allettan iår. Fint! Jobbet vi startade i januari har nu börjat ge frukt. Att bygga ett hockeylag är inget som sker på en dag, inte heller en vecka. Det är tålamod och hårt arbete som gäller. Med rätt inställning och med rätt coaching kan det här laget ta sig till elit, alla gånger.

BJ 2 är utveckling. Jag kan redan nu utskilja en viss ökad entusiasm och glöd. De är fortfarande U16, det får vi inte glömma.

J 20 blandar och ger. Från en riktigt bra match till att tappa en ledning återigen. Tror att felet ligger i just lagmoralen och lagkänslan. Man är kanske inte villig att backchecka i 180 för en kompis. Men vad vet jag? Trots de något mediokra resultaten i serien arbetar man på och man tränar bra. Efter jul kan vi nog se en skillnad åt det bättre.

Plugget går åt skogen just nu, enbart för att det är mycket jobb. Får ta igen det under juluppehållet, så det är ingen fara på taket.

Less på C+, istället för att visa hockeyn igår visade man någon jävla repris av en halvtaskig spanskt match. Prioriteringen där har kommit i andra hand va?

Nej men om man skulle kolla lite NHL kanske? Som om jag inte får nog med hockey i jobbet menar jag...

Nej det bli våra vänners liv såklart, och paradise hotel. Lite distans kanske kan vara bra?

Vi hörs vänner.

När två blir en, då blir ett hjärta två. När två hjärtan blir ett, då blir ett hjärta halvt. Varför?

Jimmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0