Zlatan berör.

Så var det klart. Zlatan går till Milan. Jag gillar Zlatan på ett sätt, han är en frisk fläkt i det annars ganska tråkiga fotbollssverige. Jag gillar honom inte på ett annat, en spelare som ständigt står över laget. Han har fått för stora propotioner till vad han egentligen är. Kan ändå inte förstå hur Barcelona slängde bort honom så fatalt. De skickar iväg Eto´o, betalar 500 miljoner och får sin Zlatan. Vad gör de sedan? Låter honom spela, han gör succé, för att sedan sätta honom på bänken och låta honom ruttna bort.

Jag kan inte förstå det ledarskapet, Pep. Jag kan inte förstå att klubben Barcelona misslyckats med alla spelare som är lite "annorlunda". Det tyder på en sak; inskränkta. Vägrar se utanför den där lilla boxen som heter Barcelona. Se på Fergusson aom exempel. Han lyckas forma spelarna, göra dom till sina. Likaså Wenger. Pep däremot, han verkar bara kunna handskas med en viss typ av spelare. Spelare som redan är stöpta i formen, FCB formen.

Värvar man en Zlatan för 500+ miljoner måste man väl veta vad man får?

Spanska ligan är nu åter helt ointressant. Den har för mig varit död ett antal år, sedan två lag dragit iväg så enormt mycket. Den fick lite liv förra året i och med Zlatans ankomst. Nu dog den helt och hållet. Italienska ligan är fortfarande ett stort svart hål i fotbollseuropa för mig. Kanske inte för dig? Tur att man kan tycka olika. Vilken fotboll jag gillar? Superettan och Premier League... Två lag i PL? Njaa, snarare fyra fem stycken nu va?

Nu har jag bestämt mig för att bli otrogen. Jag ska skaffa viasatpaketet. Har varit trogen Canal Plus i tio år. Nu får det vara slut på monogamin, tyvär. Canal plus är fortfarande nummer ett för mig vad det gäller sändningar, proffsighet och medarbetare. Men nu blir det alltså att ta in viasat i huset. Kommer självfallet ha kvar plussen också men jag har liksom inga riktiga intressen kvar i kanalen.




Det här är ett sånt där ögonblick man alltid kommer minnas. Minns exakt vad jag var och vad jag gjorde den kvällen. Gåshud av Lasses kommentatorskap, många gånger om...

Sådärja, fick man in en liten roligare blogg också! Om än mycket fotboll, så även lite av mina tankar angående ledarskap.

Nu funkar äntligen min telefon igen.

Vi hörs,
Jimmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0