Svin.

Där var det bekräftat. Som jag trodde. Åtalet finns att ladda ner här: http://www.megaupload.com/?d=E7YDFVOA .

Svin. Iofs visste man väl redan att i alla fall en av dessa herrar är rejält störd. Den andre har tappat fotfästet totalt sedan strålkastarna slocknat.

Kan inte tycka annat än att det är tråkigt med alla dessa skandaler. Nu pratar jag om spelare som är långt mer kända än dessa två. Ribery, Lampard, Terry, Crouch, Boyer osv. Tjänar man så mycket pengar ska man vara en förebild, en som grabbarna på gatan kan se upp till. Man får fan hålli sig i skinnet. Sen att man tar en krogrunda emellanåt, inte mig emot. Bara för att man har mycket pengar kan man inte köpa sig fri från lagen, och man kan aldrig komma undan sitt sammhällsansvar. Ett ansvar som förpliktigar en mångmiljonär till fotbollsspelare. Det är fansen som betalar deras lön indirekt. Då ska man kunna kräva att pengarna inte går till luder och knark, tack.

Att förfölja och trackasera en stackars skådis som tagit för många glas och spytt i en rännsten är en sak, det är tragisk journalistik. Att hänga ut fotbollssupportrar som värsta sortens människor när pedofiler går fria en annan kvällstidningsgrej. Offentliga personer måste få sin frihet, men det är en frihet som förpliktigar. Man kör inte full, man köper inte horor och man våldtar inte. Skärpning, ni är förebilder.

Kalla mig moralkärring eller vad ni vill. Jag vill ha en ren sportvärld. Byggd på passion och lidelse. Inte på pengakåta legoknektar utan samvete.

För renare idrott,
Jimmy


Kommentarer
Postat av: Brian

Så kallad renare idrott?

https://www.flashback.org/t1147537p14

2010-08-20 @ 11:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0