Hell Hammarby!

Det är fan inte sant. Orkar inte mer nu, Hammarby fotboll. Här har man gått och mått dåligt hela veckan, inga pengar, slut som artist. Så kommer onsdagen, Brage borta. Vi ska åka upp och spela hem tre poäng, de ska ge mig, oss, glädje igen. Vara med i slaget om tredjeplatsen, ge oss npgot att leva för, något att längta efter. 

Man åker 40 mil, lägger sina sista pengar på det man älskar mest i hela världen... Och vad får man tillbaka? En handlingsförlamad tränare utan spelidé, tio urusla fotbollsspelare som bara ser ut att längta hem. Har ni inget hjärta så kan ni ta era jävla saker och dra. Det är det bästa ni kan göra nu. Lämna lönechecken outhämtad och dra. Stick. Jag vill inte se er fördärva min klubb mer. 

Till dig Borgqvist; Dra åt helvete. Och kom aldrig mer tillbaka. Jag vill aldrig se ditt ansikte igen, jag vill aldrig, aldrig se dig i en hammarbyjacka igen. Hela året har jag väntat på att få se linjer i spelet, få se en tanke med spelarna gör. Det jag har fått se är en tränare som sitter med armarna i kors hela matchen, en tränare som gör konstiga byten, en tränare som inte har förmågan att nå ut till sina spelare eller att ändra en matchbild. Man kan säga att det är spelarnas fel, men när det är såhär tydligt, då är det något annat. Ledarens uppgift är att motivera, leda gruppen, få gruppen att dra åt samma håll. Inget finns. En 21 årig norrlänning har räddat ditt jobb för många gånger nu. Gör det rätta, avgå. Avgå alla. De enda som alltid står där är vi. Det är vi som är Hammarby.

Det kan väl inte vara något nytt att man spelar matcher på konstgräs i dagens elitfotboll. Vakan. Vill inte höra en enda gång till att ni skyller på konstgäset.

Sittter i bilen påväg hem. Lyssnar på P4, hör 23.00 ekot. Hör folk som inte har rent vatten, som dör av svält, som inte har någonstans att bo. Då känns en förlorad fotbollsmatch genast lite lättare att smälta. Love, peace and understanding.

Nu ska jag hem, sätta på Football Manager och drömma mig bort. Jag leder allsvenskan, spelar Europe League. En interaktiv värld, en fantasivärld. En verklighet som känns allt mer avlägsen.

Dagens ramsa:"Alla köper sex i aik". Kan ni gissa vem som varit i farten? Iofs är det offentliga handlingar så det går att beställa. Men jag vågar inte skriva deras namn. Skulle vara snyggt med en polisanmälan för förtal.

 
Drömma kan man alltid göra. En sak kan ingen ta igrån mid; Jag kommer alltid, i hela mitt liv, kunna säga med gott samvete att jag var där. Jag var där den 21 oktober 2001. Jag var där den 28 oktober 2001. Aldrig ska jag glömma dig, du är mitt liv, den jag mest älskar. 

Nedslagen.
Uträknad av alla.
Ångest.
Resa sig.
Poliser.
Vakter.
Ljummen öl.
Gemenskap.
Alla för en.
En supporters liv.

Det finns bara en,
Jimmy Anderström 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0