God morgon Sverige.

Idag är jag på riktigt bra jävla humör. Vaknade någotsånär utvilad på Dannes soffa. Halv nio, det är tidigt för mig. Det första jag hör, "vi måste dra, Jocke kommer om fem minuter". Alla ni som känner mig vet att jag inte är direkt snabbstartat och att bli uppdragen ur sängen tillhör inte mina favoritsysselsättningar. Men det var bara att kliva upp. När jag blev avsläppt hemma tänkte jag att jag skulle sova en stund, men icke.

Måste säga att jag verkligen tycker om att vara uppe i tid igen, och kunna sova normala tider.

Jag har istället fixat lite inför skolan, nu är allt utom CSN klart. Jag måste lösa det, snarast. Nu sitter jag med FM igen, jag vet vad du tänker men jag kan liksom inte hålla mig borta. Kom på något annat vettigt att göra då?

Så nu sitter jag här, i ett mörkt rum, i ett stort hus. Spelar FM, och bara väntar på att klockan ska slå 14.00. Borlänge, Brage borta. Bajen. Så jävla kul. Därför jag är på bra humör. Har varit på alla matcher utom två, hemma som borta. Passion, lidelse, trogen. Jag kommer att stå där föralltid, oavsett division. Oavsett sport. Jag kommer alltid att älska dig. En dag ska jag skriva ett inlägg om att älska ett lag, för er som inte är insatta.

Avslutar med två filmer. En låt som symboliserar bra hur det är att vara bajare. En annan gör det också.







Är det därför jag älskar dig så?

Hockeytränaren,
Jimmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0