Dagen. När jag vaknar imorgon är jag 21.



Rivstartade med träning 11.00. Nu har vi betat av de flesta individuella samtalen och imorgon går vi på is igen. Fyra ispass nästa vecka. Det här kan bara bli bra! Vi har kommit en bit på vägen, men vad som kännetecknar ett bra lag är att man inte sitter nöjda när det går bra, man jobbar ännu hårdare. Blir min uppgift som tränare att motivera, visa på att det jag säger är rätt. Hittills har det gått extremt bra, får se vad framtiden har i sitt sköte.

Jag var faktist och såg Väsby-Assyriska idag. Ganska välbesökt match, 90% av besökarna höll såklart på Assyriska. Vilka håller egentligen på Väsby? Assyriska vann med 2-0 efter en i mina ögon mediker superettanmatch. Väsby är så fruktansvärt dåliga att det är förvånansvärt att de ens vunnit en match den här säsongen.

Annars var det befriande att höra speakern be publiken "att respektera rökförbudet på läktaren, och att inte ha hundar eller katter på densamma". Var man prompt tvungen att ha med sig katter eller hundar fick man stå bakom läktaren. Vem tar med sig en katt eller hund på fotboll? Skulle vilja höra spekern på söderstadion säga samma sak...

Ja, imorgon fyller jag år, 21. Hade på riktigt nästan glömt bort det. Inte så man längtar ihjäl sig direkt. 21 år, ett år närmare 30. Ni som vill komma och säga grattis, ta en fika och snacka lite skit. Ni är mer än välkommna. Ring mig under dagen imorgon, kaffet är klart runt 19.30.

Nu ser jag strax på "No country for old men". En bra film sägs det, vi får se.

Två personer. Tvåviljor. Vem får rätt?

Den envise,
Jimmy
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0