Dagarna.

Går långsamt nu. Vad gör man i väntan på att något ska hända? På måndag går vi på is, från och med då har jag något att göra, något att fylla dagarna med. Det har varit väldigt dåligt med det ett tag. Efter mitt tvåveckorsryck där har jag fallit tillbaka lite. Inte alls samma glöd, men den finns här inom mig. Måste bara få fram den. Men snart börjar som sagt hockeyn, och skolan. Ska bli fruktansvärt kul, och skönt att ha vissa saker att hänga upp livet på. Tristess är det värsta som finns.

Har spelat FM med Danne i två dagar. Riktigt trevligt. FM är, för er som inte vet, ett interaktivt spel på dator där man agerar fotbollstränare. Skratta inte, fan det roligaste som finns. Som min vän Robban sa; "att förklara charmen med Football Manager för en oinvigd är som att förklara charmen med religon för en atteist." Googla på det om ni vill veta mer.

Kul att höra Ronny. Alltid lika roligt när man får uppskattning för något man skriver.

Anonym; jag vet, jag vet, jag vet... Kragen, som sagt!

Glöden ja, den finns. Jag har en jävla glöd. En plan för hur jag vill ha det. Sköter jag mina kot rätt ska ni se att jag står där om tio år. Och skrattar åt er som fnyste åt mig. Skrattar bäst som skrattar sist. Ni har i alla fall gett mig en drivkraft.

Bajen ja, inget förvånar längre när det gäller den klubben. Allt är möjligt, det har man lärt sig genom åren. Men något annat man lärt sig är att vi alltid kommer ur krisen. Vi lägger aldrig ner, finns inte en möjlighet. Det finns för många äkta, för många som vigt sitt liv åt färgerna, inklusive mig själv. För många som ställer upp i sol och regn, i ljus och mörker. Vi kommer starkare ur det här, vi kommer vinnande ur det här. Var så säkra. Linus Hallenius, amen.

Vad är skillnaden på en dröm och en plan?`

Ett liv, en möjlighet. Gör det, kör bara!

Er vän,
Jimmy








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0