Avgå+Linus+Skolan=?

Nu får det vara nog B/B. Var är planen? Var är spelidén? Hur kan man ge Tobbe Holmqvist 90 minuter? Fan, killen hade ju max ett rätt på hela matchen. Mer oduglig och oandvändbar spelare har jag knappast skådat. Han är längst på plan, men killen vinner inte ens en nickduell. Springer och gömmer sig, är rädd. Grabbar, vad hade ni för idé med det?

Sen att Filip Bergman räddar ert samvete i 94:e minuten gör ingen skillnad. Ska man komma trea så måste man vinna en sådan match. Faktum kvarstår; Utan Linus vinner vi inte, så enkelt är det. Utan hans 17 mål hade vi legat sist, tveklöst. Det är en tränarfråga, hur man kan vara så beroende av en spelares individuella prestationer.

Linus till Genoa efter säsongen. Hyggligt betalt, enligt uppgift 23 miljoner. Men det som skrämmer är att "en okänd mellanhand" tar 7 miljoner. Efter skatt osv. blir det drygt 10 kvar till Hammarby. Mellanhand, 7 miljoner? Det är något som inte stämmer i den här affären. Sista ordet är nog inte sagt, jag avvaktar med att ge min syn på själva affären tills alla kort ligger på bordet.

Idag rivstartade skolan på allvar. Från noll till 100. Men satan vad roligt det är. Första temat handlar om coachingfilosofi. Lyssnat på föreläsning, läst litteratur och börjat skriva lite på första uppgiften. Love it!

Nu är min skoldag slut, det är det bästa med att läsa på distans, man väljer helt själv när, hur och vad man ska göra. Det finns vissa ramar men det är i stort sett fritt. Helt underbart. Det här kommer bli hur bra som helst.

Vem vet, kanske blir sugen på lite skola vid 22 ikväll. Då är det bara logga in och köra på.

Struktur och planering är det viktigaste för att klara det här. Tror jag har fått till det ganska bra redan första dagen vilket jag känner mig oerhört nöjd med.


Du fångade mig Linus. Du fångade oss. Med ditt sätt och dina mål blev du en av oss.
Inga hard fellings, du är för alltid en bajare nu. Kom tillbaka en dag.
"Det är med sorg i hjärtat, vi älskar dig."

Plugghästen,
Jimmy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0