Att göra oxfilé av en falukorv, vin av vatten. (Det går, med rätt inställning)





När vi startade i våras trodde jag aldrig på den här utvecklingen. Även fast jag matade på med information, motivation och kunskap trodde jag aldrig att dem var så här mottagliga. Jag vet inte om det är jag, dom säger det, eller någt annat. Men bra har det blivit i alla fall. Vi spelade idag, mot ett oerhört skickligt Norrtälje, vi vann med 9-7 efter att hämtat upp 4-6 inför sista 15 minuterna.

Är det inte en tränares jobb? Att kunna ta ett lite sämre material och gör något av det? Det är i alla fall det jag brinner för. Visst, skulle vara kul att någongång i framtiden ta ett "Elit" lag med fördiga spelare. Men i dagsläget brinner jag verkligen för att utveckla, att jobba med spelarna från grunden. Bevisligen har jag lyckats rätt bra, säger vissa. Jag vet inte, andra får göra bedömningen av mitt ledarskap. Det enda jag kan säga är att det känns riktigt bra. Riktigt bra att få den uppskattning, den uppbackningen och dessa spelare som verkligen har gått från noll till 100 på såhär kort tid.

Vet ni vad vi ska göra nu? Jobba ännu hårdare!

Energi folk, det är en viktig del av dig själv. Om du bara ger energi, och aldrig får något tillbaka. Hur ska du då kunna ge mer om du är tom? Tänk på det när du har slut på energi, har du gett någon energi? Eller är du en energitjuv som bara tar och tar. Ge och ta vänner.

Lite söndagsångest och lite skolångest. Men det ska nog gå. Har sett fram emot imorgon en längre tid. Det ska om inte annat bli spännande att se hur det funkar med distansläsande.

Jag återkommer imorgon med en liten resumé av den förstka skoldagen.

Annars önskar jag 3 poäng imorgon Hammarby, tack.

Ormsta 92
Ormsta J18
Vallentuna J18
Vallentuna 96

Ett antal spelare som passerat genom åren och vet ni vad det roligaste är? Att se dessa idag, se dessa fortfarande spela och komma fram och tacka för att jag lärt dem saker. Det ger mig energi att lägga ner det tusentals timmar. Att få se spelarnas leenden efter matchen idag, det är en drog svår att bli av med.


Läs!

Kom igen, jag vet att du kan. Har du en dålig dag? I så fall, gör någon medmänniska bättre och gladare. Sluta trycka ner folk, vi måste höja oss, höja varandra. Inte sant?

Hockeyfilosofen,
Jimmy




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0